استانداری ایلام

افتتاحیه دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان

افتتاحیه دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان

افتتاحیه دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان

افتتاحیه دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان 
 
در تاریخ 1402/10/13 همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) ،هفته زن و بزرگداشت مقام مادر ونیز تقارن با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کنگره استانی زنان تأثیر گذار در محل سالن آمفی تاترشهدای ایلام برگزار گردید .  
این کنگره با حضور جناب آقای دکتربهرام نیا استاندار و مدیران ستادی وجمعی از مدیران دستگاه های اجرایی،ریاست بسیج جامعه زنان ، مشاورین اموربانوان دستگاه های اجرایی و جمعی از زنان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در محل  سالن آمفی تاتر شهدای ایلام برگزار گردید. 
.ابتدا خانم  الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن خوشامدگویی و تبریک فرا رسیدن ولادت فاطمه زهرا(س) با اشاره  به نقش زنان در جامعه و تاثیرگذاری ایشان در ابعاد مختلف گفتند:با توجه به اینکه تغییر نگرش به حوزه زنان یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و در جامعه امروز نیاز است که زنان بتوانند حضور چشم گیر خود را در تصمیم سازی ها در سطوح مختلف جامعه نشان دهند. 
ایشان گفتند در این کنگره ما به دنبال این هستیم که بانوان شاخص استان را در بخش های هشتگانه فرهنگ و هنر،تعلیم و تربیت ،گفتمان سازی و رسانه ،اقتصاد و کارآفرینی فعالیت های اجتماعی ، علمی و پژوهشی و فن آوری معرفی کنیم .  
سپس استاندار ایلامام با بیان اینکه سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) طلوعی مبارک برای  زنان عالم است،  
ایشان گفتند: این بزرگ بانوی دو عالم، الگوی بی‌بدیلی برای زنان است. 
وی با اشاره به رسالت ونقش ارزشمند زنان اظهار داشت: از دامن مادران عفیفه ایران زمین بود که شهدای والامقامی همچون شهید سلیمانی را در دامن پاک خود پرورش داد و در ام‌القرای جهان اسلام نقش آفرینی و در دامن پاک مادری شیرزن رشد کرد که نه تنها ایران و منطقه، بلکه دنیا هم تحت تأثیر افکار، جهاد و بینش این بزرگ مرد قرار گرفته است.   
استاندارایلام ادامه داد: سعادت و شقاوت یک جامعه در گرو زنان آن جامعه است و نحوه چگونگی تربیت مادران آن خانواده نیز اثرگذار است. 
در حاشیه این مراسم از سه کتاب مرتبط با حوزه زنان رونمایی شد و از همسران جانباز بالای ۷۰ درصد نیز تجلیل بعمل آمد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است