استانداری ایلام

استاندار ایلام:

مدیران آمار متقن و به‌روزرسانی شده ارایه دهند/ چشم‌انداز ۵ ساله‌ی دستگاه‌های اجرایی استان مطابق برنامه‌ی هفتم توسعه تدوین شود/

مدیران آمار متقن و به‌روزرسانی شده ارایه دهند/ چشم‌انداز ۵ ساله‌ی دستگاه‌های اجرایی استان مطابق برنامه‌ی هفتم توسعه تدوین شود/

استاندار ایلام:
✔️مدیران آمار متقن و به‌روزرسانی شده ارایه دهند/ چشم‌انداز ۵ ساله‌ی دستگاه‌های اجرایی استان مطابق برنامه‌ی هفتم توسعه تدوین شود/ داشبورد اطلاعاتی «سامانه‌ی واحد آمار و اطلاعات استان» به زودی راه‌اندازی می‌شود 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان، گفت:  دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ی ۵ ساله‌ی رشد اقتصادی استان در ۶ حوزه‌ی؛ اقتصاد دامپروری، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد گردشگری، اقتصاد زیست‌محیطی، اقتصاد منابع طبیعی و اقتصاد صنایع به عنوان الفبای توسعه‌ی اقتصاد غیر‌نفتی استان تدوین و ارایه کنند.

وی افزود: همه‌ی مدیران باید برنامه‌ی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت داشته باشند و باید طبق برنامه به افق و چشم‌انداز مورد‌نظر برسند. چشم‌انداز ۵ ساله‌ی دستگاه‌های اجرایی استان مطابق برنامه‌ی هفتم توسعه تدوین شود.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را در راستای بهره‌وری ارایه دهند چراکه بهره‌وری بسیار مهم است، از رشد اقتصادی ۸ درصدی، ۳.۵ درصد مربوط به سهم بهره‌وری است.

وی با تاکید بر ارایه‌ی آمار به‌روزرسانی شده در دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد: مدیران باید آمار واقعی، متقن، واحد و به‌روزرسانی شده ارایه دهند. در این راستا به زودی داشبورد اطلاعاتی( سامانه‌ی واحد آمار و اطلاعات استان) که تامین اعتبار شده ایجاد می‌شود. 

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری به‌عنوان یکی از طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان، گفت: با افتتاح فاز نخست این پروژه حداقل ۵ هزار هکتار از اراضی استان  مشروب می‌شود. باید در حوزه‌ی اقتصاد صنعت، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دامپروری طرح تعریف کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: سال گذشته به لطف خدا تولید گندم در استان به دوبرابر و از ۱۸۰ تن به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسید که  دلایل آن تر‌سالی، آموزش و استفاده از بذر اصلاح شده بود.

استاندار ایلام درخصوص فرودگاه آبدانان نیز گفت: ۷۰ میلیارد تومان از طریق وزارت نفت برای برج مراقبت فرودگاه آبدانان، آسفالت و دیگر امورات این فرودگاه تامین اعتبار شده است.

در این نشست مصوب شد یک داشبورد اطلاعاتی(سامانه‌ی واحد اطلاعات و آمار دستگاه‌های اجرایی) راه‌اندازی شود.

در این نشست هم‌چنین بازنگری طرح جامع شهر ایوان توسط مشاور ارایه و مورد تصویب قرار گرفت.

ارایه‌ی چشم‌اندازی از میزان مصرف انرژی دوایر دولتی و چگونگی تأمین و بهینه‌سازی مصرف و نحوه ایفای بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی با استناد به ظرفیت‌های قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۲ و تبیین سیاست دولت سیزدهم در تامین منابع پایدار آب برای اقتصاد دامپروری استان ایلام از جمله دستورکارهای این نشست بود.

🗓چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است