استانداری ایلام

استاندار ایلام در همایش نخبگان بسیجی استان ایلام:

با بهره برداری از ابر‌پروژه سامانه گرمسیری به ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان آبرسانی می‌شود

با بهره برداری از ابر‌پروژه سامانه گرمسیری به ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان آبرسانی می‌شود

استاندار ایلام در همایش نخبگان بسیجی استان ایلام:
✔️ با بهره برداری از ابر‌پروژه سامانه گرمسیری به ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان آبرسانی می‌شود/ در این دولت ۲هزار‌ و ۹۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری و یک هزارمیلیارد تومان برای تونل کبیرکوه هزینه شد/ ۹۲ کارخانه با ظرفیت اشتغالزایی ۲۵۰۰ نفر در پارک پروپیلن مهران راه‌اندازی می‌شود/ بازگشت کشتارگاه دام ایلام به بیت‌المال، مصداق بارز فساد‌ستیزی دولت سیزدهم است/ سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان از قبل انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز وارد استان می‌شود

📋بخش دوم 

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام روز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در همایش نخبگان بسیجی استان ایلام در بخش دوم سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مهم استان بر ضرورت انعکاس این پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: ابر‌پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان است که در صورت افتتاح، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته (حدود ۱۰ هزار میلیاردتومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲میلیارد ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.

وی بیان داشت: برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجانچم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ی ۲ متر و۴۰‌سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۸ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است.

وی اضافه کرد: برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن بکار رفته است. 

استاندار ایلام یادآورشد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و  در آستانه بهره‌برداری است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: پارک پروپیلن به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در منطقه مهران طی چند ماه اخیر جانمایی و در این پارک ۹۲ کارخانه راه‌اندازی و برای حداقل ۲هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود که طی هفته اخیر تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه‌ی اجرای این پارک در منطقه‌ی آزاد مهران به امضا رسید‌.

وی  به خلع‌ید کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فساد‌ستیزی است. برخی‌ها سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۵۰۰ میلیون به کسی واگذار کردند که اصلا اهلیت این کار را نداشته است این شخص که قرار بوده مابقی هزینه کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند که از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فساد ستیزی و پیگیری‌های انجام شده تلاش شد تا کشتارگاه را از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت المال بازگردد که این مهم محقق شد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام نیز یادآورشد: در شش ماهه نخست سال جاری، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده مالیاتی به استان تزریق شده است و در شش ماهه دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این طریق وارد استان می‌شود.

استاندار ایلام با اشاره به پروژه‌های امید‌آفرین استان که در آستانه افتتاح هستند، گفت: پروژه تولید کاغذ سنگی چرداول و واحد تولیدی قشاگستر ایوان و ان.جی.ال دهلران و ارغوان گستر در آستانه بهره‌برداری هستند.

🗓  یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است