استانداری ایلام

استاندار ایلام

زیرساخت و اساس کشور توجه به فرهنگ قرآنی است

زیرساخت و اساس کشور توجه به فرهنگ قرآنی است

استاندار ایلام:
✔️زیرساخت و اساس کشور توجه به فرهنگ قرآنی است


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه در یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک بهار طبیعت و  تقارن آن با بهار قرآن، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی مسیری را تبیین و طی می‌کند که همان مسیر تمدن نوین اسلامی است.

دکتر بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین شوراهای استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است، ابراز کرد: قرآن کریم تمدن و مسیر تمدن ما را تعریف می‌کند که به ظهور آقا امام زمان(عج) و انقلاب جهانی متصل می‌شود.

استاندار ایلام با تاکید بر این‌که همه ما به عنوان مدیر و مسئول باید تلاش کنیم هم عامل به قرآن کریم باشیم و هم بستر را برای پویندگان در این مسیر فراهم کنیم، گفت: امروز مسئولیتی که در نظام اسلامی به ما عطا شده است یک نعمت است که باید در انجام دقیق این مسئولیت و در راستای تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به این‌که زیرساخت و زیربنا و اساس فرهنگ کشور، توجه به فرهنگ قرآنی است. یادآورشد: توجه به شأن نزول و نیز مفاهیم قرآنی، باعث موزون شدن زندگی ما می‌شود و باید این موضوع نصب‌العین همه ما قرار بگیرد چرا که می‌توان گفت که تمام قوانینی که امروز در سطح دنیا وجود دارد به نوعی برگرفته از کتاب قرآن کریم است.

استاندار ایلام با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها و جلسات قرآن کریم باید مردمی، مردم‌پایه و محله‌محور باشد، افزود:  قوام، دوام و تاثیرگذاری جلسات قرآن اگر محله‌محور و چرخشی باشد بسیار مهم و تأثیرگذار می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا تاکید کرد: با وجود این‌که ظرفیت بزرگ و گسترده‌ای در زمینه آموزش قرآن در استان وجود دارد اما لازمه تداوم و نتیجه‌مند بودن این است که متولی و قرارگاه خاصی برای سامان‌دهی تشکل‌ها و کانون‌های قرآنی وجود داشته باشد.

استاندار ایلام در پایان گفت: با توجه به ظرفیت، توانایی و نیروی انسانی گسترده‌ای که در کشور وجود دارد، می‌توان به اهدافی که در زمینه موضوعات قرآنی و گسترش آن مدنظر مقام‌معظم رهبری است و توسط معظم‌له ترسیم شده است دست یافت.

🗓️ یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است