استانداری ایلام

استاندارایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان:

ضرورت ندارد مرز مهران را با دیگر مرزها مقایسه کنیم

ضرورت ندارد مرز مهران را با دیگر مرزها مقایسه کنیم

استاندارایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان:
ضرورت ندارد مرز مهران را با دیگر مرزها مقایسه کنیم

استاندار ایلام گفت: مرز مهران دارای جایگاه خاص و ویژه ای در نزد زائران اربعین حسینی دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام صبح روز دوشنبه در نشست  شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دیگر مسیولان استان برگزار شد، پیش بینی کرد که در اربعین امسال بیش از ۴ میلیون تردد از مرز مهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اربعین امسال شرایط بسیار خاصی در دارد، تلاش کردیم که زیرساخت ها در حد توان انجام شود و کارهای خوبی هم انجام شده است که باعث تسهیل در تردد زوار نسبت به سال های گذشته خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که در بحث اربعین علاوه بر مسیر ایلام به مهران ۵ مسیر منتهی به مهران نیز مد نظر بوده است، گفت: امسال برای اربعین زیرگذر دره ارغوان را بازگشایی می کنیم و سرجمع ۱۷ کیلومتر از جاده ها در مسیر اربعین تعریض شده است.
 
وی از ایجاد یک تونل جدید در مسیر ایلام به مهران خبر داد و گفت: در شرایط اضطراری این تونل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تونل دیگری نیز در دست اقدام است که انشاء الله برای اربعین آتی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
سلیمانی دشتکی ادامه داد: در شهر مهران هم با تلاش خیلی زیاد توانسته ایم پایانه برکت که مشکل بزرگ ترافیکی را در مهران ایجاد می کرد مسیر آن را جداسازی کنیم و تا جمعه این هفته تکمیل می شود.

وی افزود: کنارگذر غربی مهران هم به بهره برداری می رسد و جاده های دسترسی جداگانه هم در حال آسفالت است.

رئیس ستاد اربعین استان گفت: پیش بینی شده است که در مسیرهای منتهی به استان در استان های مجاور موکب زده شود تا در صورت تراکم جمعیت و توقف زوار، پذیرایی و اسکان داده شوند.

وی ادامه داد: موکب ها به صورت مجتمعی دایر می شوند تا هم بصورت متمرکز ساماندهی شوند و هم در بخش پذیرایی با پخت و سرو غذای یک نواخت از اصراف جلوگیری شود.

وی افزود: امسال سعی شده است که موکب ها به هر میزان که متقاضی داشته باشد در مسیرها برپا شود.

استاندار ایلام با تاکید بر این مطلب که ضرورت ندارد مرز مهران را با دیگر مرزها مقایسه کنیم، اضافه کرد:مرز مهران جایگاه خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: اگر کسی می خواهد از مرز مهران دفاع کند نبایست بصورت تقابلی با دیگر مرزها باشد بلکه بدون ایجاد حاشیه مزایا و نقطه قوت های مرز را بگوید و کاری به دیگر مرزها نداشته باشد.

سلیمانی دشتکی اربعین را مسیر همدلی و برادری عنوان کرد و گفت: همه بایست در این مسیر گام برداریم.

وی در پایان تاکید کرد: اربعین متعلق به همه است همه بایست پای کار باشند و در این بین رسانه ها از جمله رسانه ملی و اصحاب رسانه هم چون گذشته به رسالت خطیر خود در ایجاد فضای همدلی و معنوی اربعین کمک کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است