استانداری ایلام

استاندارایلام در دیدار با رئیس سازمان هواشناسی کشور:

نقش سازمان هواشناسی در مدیریت بحران سیل فروردین ماه قابل تقدیر بود

نقش سازمان هواشناسی در مدیریت بحران سیل فروردین ماه قابل تقدیر بود

‍ استاندارایلام در دیدار با رئیس سازمان هواشناسی کشور:
نقش سازمان هواشناسی در مدیریت بحران سیل فروردین ماه قابل تقدیر بود/ایجاد پژوهشگاه هواشناسی در ایلام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی عصرروز چهارشنبه ۱۰ مهر ماه در دیدار دکتر سحر تاج‌بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن تقدیر از زحمات این سازمان در اطلاع رسانی دقیق وضعیت هوا، گفت: نقش سازمان هواشناسی در مدیریت بحران سیل فروردین ماه قابل تقدیر بود.

وی ادامه داد: در سیل فروردین ماه هشدارهای بجا و به موقع سازمان هواشناسی را جدی گرفتیم و با اجرای تمهیدات لازم از یک فاجعه در استان جلوگیری کردیم‌.

استاندار ایلام پیش بینی های سازمان هواشناسی را در امر پیشگیری مهم خواند و گفت: این پیش بینی ها به موقع بود، به نحوی که با اطلاع رسانی گسترده و حضور در مناطق آسیب پذیر ضمن اینکه مردم را از وقوع سیل با خبر کردیم در برخی مناطق که احتمال سیل شدید می دادیم دستور تخلیه و جابجا دادیم و این مهم باعث شد که علی رغم بارش شدید و سیل آسا تلفات جانی نداشته باشیم.

وی در ادامه از احداث پژوهشگاه هواشناسی در استان خبر داد و گفت: برای احداث این پژوهشگاه بودجه ای برای مقدمات آن در نظر می گیریم و در سال ۹۹ هم بایست اعتباراتی در نظر گرفته شود و مابقی آن از محل فروش ساختمان فعلی هواشناسی تأمین گردد.

وی افزود: اعتبارات پژوهشی نیز برای اجرای طرح های پژوهشی در حوزه ی هواشناسی اختصاص می یابد.

رییس سازمان هواشناسی کشور نیز در این نشست احداث پژوهشگاه هواشناسی در استان را حائز اهمیت خواند و گفت: اجرای پروژه های پژوهشی در استانی چون ایلام با اقلیم خاص بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: دو موضوع مهم پژوهشی در استان در بحث کشاورزی و آب است که بایست در این دو مقوله بیشتر کار کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است