استانداری ایلام

استاندار ایلام

امروز تخریب رئیس جمهور منصفانه نیست

امروز تخریب رئیس جمهور منصفانه نیست

⭕️ صحبت های بسیار مهم استاندار ایلام در شورای اداری استان:
تجلیل استاندار ایلام از حضور باشکوه مردم ایلام در راهپیمایی حمایت از نظام اسلامی/طرح حمایتی دولت ۶۰ میلیون نفر را پوشش می دهد/همزمان با دیدن نواقص نقاط قوت را هم ببینیم/در این ایام دولت مظلوم واقع شده است/فصل الخطاب رهبری است، کسی حق ندارد جلوتر از رهبری باشد/تریبون داران منادی وحدت باشند

-آنچه که استاندار ایلام جلسه شورای اداری استان گفت:

-هفته ی بسیج را تبریک عرض می کنم، بسیج یکی از مهمترین نهادهای انقلابی در حفظ نظام و در توسعه همه جانبه کشور است.

-مدیران در همه ی دوران خدمت در کنار بسیج باشند و همکاری خوبی داشته باشند و به خصوص در این هفته برای گرامی داشت بسیج اهتمام ویژه داشته باشند.

-از حضور گسترده مردم انقلابی و ولایتمدار و مرزبان و مرزدار ایلام در راهپیمایی امروز که همیشه حافظ نظام و میهن اسلامی بوده اند، تشکر می کنم.

-ایلامی ها بلوغ سیاسی و انقلابی خود را در همه‌ی صحنه ها از نقش در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس، اربعین و ...تا قضیه اخیر سهمیه بندی بنزین نشان داده اند.

-ایلام در فضای بعد از سهمیه بندی بنزین سربلند بود از مردم، مسئولان و از اعضای شورای تأمین استان و همه ی دلسوزان و نمایندگان محترم که در این آرامش نقش داشته اند تشکر می کنم.

-در بحث قضایای بعد از سهمه بندی بنزین شاهد بودم که اعضای شورای تأمین چهره به چهره با معترضین دیدار کردند و صحبت کردند و این رفاقت و همدلی و دوستی دلیل سربلندی امروز مردم ایلام است.

-امروز همدلی و وحدت و رفاقت و دوستی در استان اثر خود را نشان داده است و ایلام یکی از مناطق کشور بود که در قضایای بعد از سهمیه بندی روسفید و سربلند بود.
 
-بایست مزایای طرح حمایتی اصلاح قیمت بنزین برای مردم تشریح شود:
قبل از اصلاح نرخ بنزین ما یارانه پنهان را به افراد خاصی پرداخت می کردیم و شامل کسانی می سد که خودرو در اختیار داشتند اما در عوض 18 میلیون خانوار از یارانه بنزین بهرمند نبودند.

-با سهمیه بندی بنزین 18 میلیون خانوار از 55 هزار تا 205 هزار تومان به حساب آنان واریز می شود. طرح حمایتی دولت اقشار ضعیف و دهک های پایین جامعه را پوشش می دهد.
 
-با سهمیه بندی بنزین ضمن صرفه جویی در مصرف سوخت موجب حفظ منابع ملی می شود و از قاچاق سوخت نیز جلوگیری می کند.

-تا قبل از سهمیه بندی بنزین حداکثر 10 درصد تولید بنزین را می توانستیم صادر کنیم اما با اصلاح قیمت بنزین توان صادرات و افزایش درآمد بالاتر خواهد رفت.

-در اینجا برای روشن شدن بحث سهمیه بندی بنزین خوب است به این آمار توجه داشته باشیم:
روز چهارشنبه یعنی دو روز قبل از سهمیه بندی میزان مصرف بنزین در جایگاه های سوخت استان ۵۶۵ هزار لیتر بود، روز پنجشنبه که مردم گمانه زنی می کردند که بنزین گران می شود میزان مصرف بنزین به یک میلیون و ۳۶۴هزار لیتر چیزی حدود ۳ برابر رسید و جمعه بعد از اعمال سهمیه بندی بنزین به ۵۱۱ هزار لیتر ... و روز شنبه به ۱۶۶ هزار لیتر رسید و این حامل پیام بسیارمهمی است که این طرح به میزان معناداری موجب صرفه جویی در مصرف سوخت شده است.

-از نخبه کشی دست برداریم. امروز تخریب رئیس جمهور منصفانه نیست، رئیس جمهور منتخب مردم است، دولت نماینده نظام است کسی نباید دولت را بی مهابا تخریب کند.

-همه ما داخل یک کشتی نشسته ایم و تخریب رئیس جمهور و دولت منتخب مردم یعنی داخلی کشتی نشستن و قسمتی از کشتی را سوراخ کردن است!

-خواهش من این است که در کنار منفی ها، مثبت ها را نیز ببینیم، در کنار انتقادات نقاط مثبت را نیز درنظر داشته باشیم. انتقاد صرف بدون دیدن نقاط قوت ظلم در حق نظام و مردم است چرا که این دولت نماینده نظام و منتخب ملت است.

-اگر بخواهیم حساب کنیم از ۱۰۰ درصد مدیران بین سه تا پنج درصد احتمال دارند مشکل داشته باشند آیا این انصاف است که به خاطر این دو سه درصد کل این مجموعه را خراب نشان دهیم!

-اعتماد مردم را سلب نکنیم، در این شرایط به وحدت و همدلی و آرامش بیشتر نیاز داریم، بیایید بانی وحدت و همدلی و برادری باشیم.

-خوشبختانه امروز در سطح استان ما ثمره ی همدلی، هم افزایی و همکاری را بارها چشیده ایم. نماینده ولی فقیه هم از نظر حقیقی و هم حقوقی ارزشمند است، ائمه‌ی جمعه بسیار خوب هستند سپاه بی نظیر است و پای کار است،
نیروهای نظامی و امنیتی و قضایی و اجرایی ما بسیار پاک هستند و بطورکلی هم افزایی بسیار خوبی امروز در استان وجود دارد.
 
-در مراسمات سعی کنیم از افراد معتدل برای سخنرانی استفاده کنیم. چه اشکال دارد در مراسمات یک سخنران بیاورید که معتدل باشد. بارها گفته ام وقتی یک مراسم باشکوه از حضور مردم برای

دفاع از نظام و کشور شکل می گیرد تریبون دار بایست جوانب را رعایت کند و جناحی صحبت نکند چرا که تریبونی که در حضور ملت باز می شود تریبون نظام و ملت است.

-اگر موردی پیدا شد و فردی در دستگاهی خلاف قانون ارباب رجوع را سرگردان کند درست است که بیاییم پشت تریبون در عموم مردم آن را داد بزنیم و بگوییم که همه مسئولین مردم را سرگردان می کنند! خوب بجای آن می توان این مشکل را به مدیر مافوق ارجاع داد تا مسئله حل شود. چرا بایست مردم را به خاطر ذائقه شخصی درگیر بازی های جناحی کنیم!

-کسی که پشت تریبون می رود باید بداند این تریبون مقدس است، متعلق به مردم و نظام است، بایست حرمت ها را نگه بداریم.

-کسی حق ندارد در این شرایط با سخنان ناامید کننده ذهن مردم را خراب کند. امروز باید از تریبون ها صدای وحدت و برادری و اتحاد بلند شود. کسی که دنبال تفرقه باشد منادی حق نمی تواند باشد.
 
-کارهای بزرگ و مهمی نظام در استان انجام داده است، (من همیشه کارهای دولت را کارهای نظام عنوان کرده ام) شما ببینید در اربعین در سیل اخیر در سرمایه گذاری ها اتفاقات خوبی افتاده است.

-یک قلم سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تنها در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان ظرف یک سال گذشته ایجاد شده است و انشاء الله در سفر رئیس جمهور نیز بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

-کفران نعمت نکنیم، شاکر خدا باشیم، قدردان خدمات نظام باشیم. اینقدر دولت را نکوبیم! دولت هم جزئی از نظام است، دولت منتخب مردم است.
 
-فردی در مراسم اربعین گفت ما در ایام اربعین هیچ مسئولی را ندیده ایم درصورتی که بیش از ۳۰ هیئت بلند پایه کشوری و لشکری به مهران آمدند و
خود بنده نیز علی رغم اینکه به خاطر جراحی پزشک ۲ ماه استراحت مطلق تجویز کرده بود همراه دیگر مسئولان سعادت خادمی زوار را داشتیم.
 
-زائرسرایی در مشهد بنا نهاده شد برای زیارت همه ی مردم به خصوص مستضعفان، تاکنون با حمایت همه ی دوستان فاز اول در حال تمام شدن است، نیاز به حمایت همگان است که این طرح به اتمام برسد.

-مدیران فرم هایی را در اختیار کارکنان قرار دهند که در صورت تمایل در این کار خیر شرکت کنند؛ از استانداری شروع کنیم.
 
-ظرف این دو سال در زمینه فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام شده است؛ کارهای فرهنگی در استان از جمله حوزه ی علمیه استان، برج هنر، مرکز نشر ارزش های دفاع مقدس و دیگر اقدامات فرهنگی پیشرفت های بسیاری در این دوسال داشته اند.

-سفر رئیس جمهور را در پیش داریم همه بایست ید واحده باشیم تا استان از خیر و برکت این سفر بهره مند شود. در این سفر هم می توانیم کمک و مساعدت بنیادها را داشته باشیم و هم سرمایه گذاران را برای ایجاد سرمایه گذاری در استان پای کار آوریم.
 
-انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم. بارها اعلام کرده ام مسئولینی که در انتخابات نقش دارند کار انتخاباتی مطلقا ممنوع است. مابقی مدیران تحت عناوین مدیر و دولت و نظام به هیچ وجه حق دخالت و استفاده از امکانات دولتی برای کاندیدای خاصی ندارند.

-ولایتمداری یعنی پذیرش همه‌ی دیدگاههای رهبری است. همه باید مطیع رهبری باشند، کسی حق ندارد خود را جلو تر از رهبری بداند. بعد از فرمان رهبری درخصوص سهمیه بندی بنزین برخی باز هم راه خود را رفتند! صحبت رهبری بایست برای همه فصل الخطاب باشد.

-پایه و ستون و رکن رکین نظام ما رهبری است و همه ی ما باید آن را حفظ کنیم، هیچ کس نباید این ستون را تضعیف کند، نه آن که افراطی است خود را بالاتر و جلوتر بداند و نه آن که خود فکر می کند که زاویه دارد.

-خود رهبری در انتخابات بیان کرده اند که حتی فردی که به نظام اعتقاد ندارد و ایرانی است باید به کشور اهمیت دهد و باید به حضور مردم در پای صندوق های رأی اهمیت بدهد. ما هم بایست ۱۰۰ درصد حواسمان جمع باشد و در فکر جذب حداکثری باشیم.

- به دنبال امنیت کشور باشیم و مواظب باشیم در بسیاری از موارد همین تهمت ها و افتراها و تفرقه افکنی ها باعث تضعیف می شود.

-وقتی انتقاد می کنیم نقاط قوت را هم بگوییم، امروز کارها و اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است آنها را هم ببینیم:
-امروز رشد سرمایه گذاری استان بالای ۲۰۰ درصدی است و ما جزو ۵ استان اول کشور هستیم.
 
-نرخ بیکاری استان تک رقمی شده است و از رتبه یک بیکاری کشور امروز به نرخ ۷.۸ رسیده ایم جزو استان های برتر کشور در زمینه بهبودی بیکاری در کشور هستیم.
 
-در اقتصاد مقاومتی ما با فاصله در کشور اول هستیم و ...

-امروز وحدت و برادری و همدلی بی بدیلی در استان وجود دارد. قدر این نعمت بزرگ را بدانیم. همدلی به این معنی است که ما حاشیه ها را کنار بگذاریم و به دنبال رفع گرانی، بیکاری و ایجاد سرمایه گذاری در

باشیم، یعنی به دنبال ایجاد زیرساخت ها، اشتغال و کارهای فرهگی باشیم.

-حرف آخر من این است که دوستانی که تریبون در اختیار دارند و افرادی که تریبون در اختیارشان قرار می گیرد مدیریت کنند و در این شرایط منادی وحدت و برادر و همدلی باشند. یادمان باشد که این تریبون مال فرد خاصی نیست، مال ملت است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است