استانداری ایلام

آنچه که قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام در پنجمین اجلاس استانی نماز گفت:

هر رفتاری از دورن خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه قوام می‌یابد و بعد از مدرسه چارچوب خود را پیدا می‌کند

هر رفتاری از دورن خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه قوام می‌یابد و بعد از مدرسه چارچوب خود را پیدا می‌کند

 آنچه که قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام در پنجمین اجلاس استانی نماز گفت:

هر رفتاری از دورن خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه قوام می‌یابد و بعد از مدرسه چارچوب خود را پیدا می‌کند
 
دانش آموز همراه با باغبان بسته به نور، آب و خاک و خیلی از پارامترها دیگر رشد رشد و نمو می کند و اگر هر کدام از این عوامل نباشد ممکن است مشکل ایجاد شود و رشد نامطلوبی داشته باشد.
 
رفتارهای عمومی و رفتارهای الهی، انسان ساز و دینی باید در خانواده جاری و ساری شود و البته بزرگتران در خانواده نیز بایست در این زمینه پیشگام باشند و کودکان هم همراه با آنها با این فرهنگ غنی آشنا و بزرگ شوند.

مدرسه باید گفتار و رفتارهای دینی را تقویت کند و زمانی این مهم تحقق می یابد که معلم، مدیر و مسئولین خود به آداب نماز مقید باشند و زمانی خود ما پایبند باشیم، دانش آموز نیز ادامه خواهد داد؛ وقتی دانش آموزان را به صف نماز فرستادیم و خود نرفتیم او نیز سست می شود!

الگو و اسوه‌ی دانش آموزان در مدرسه معلم است؛ هر کاری معلم انجام دهد الگوی دانش آموز می شود.
 
نماز از اذان تا نیت و حمد و دیگر اعمال هر کدام فلسفه ی عمیقی دارد، وقتی که در اذان کلمه الله اکبر گفته می شود در غیر مواقع اذان نیز بایست آوای الله اکبر بر زندگی جاری باشد و ما را از کار خلاف و ضددین باز دارد.

در سوره‌ی حمد وقتی به عبارت رحمان و رحیم می رسیم، این رحمان و رحیم به همه‌ی بشریت ندا داده می شود که خداوند نسبت به بندگان خود گذشت و رحمت دارد و شما نیز با همنوع خود اینچنین باشید.

ما نماز را می خوانیم که قدم در راه راست بگذاریم و گناه نکنیم، نماز را اقامه می کنیم که رفتارهای خلاف را ازبین ببریم و در مقابل این گونه رفتارها بایستیم، نمی شود هم نماز بخوانیم و هم آنچه که نماز ما را از آن برحذر می کند، انجام دهیم!
 
در سوره های قرآن مباحث اساسی دنیا و آخرت را گوش زد می کند بدین معنی است که باید در دنیا اصولی را رعایت کنیم و همین اصول مرجعی برای آخرت است بدین مفهم که به زندگی برسیم ولی به گونه ای که توام با توشه‌ی آخرت باشد.
 
رکوع و سجود در نماز حامل پیام مهم خشوع و تواضع و به خاک افتادن تنها در برابر پروردگار است؛ بدین مفهوم که بر عظمت خداوند تعظیم کنیم و در سجده به خاک افتیم چراکه که همه چیز ما از خداوند است.
 
نماز فقط بایست برای خدا باشد،
اگر فرد نماز خوان معتقد باشد، نماز جماعت نیز برای تبلیغ و دعوت به اجتماع، همدلی، کنار هم قرار گرفتن و دعوت به اتحاد و وحدت و یگانه پرستی است؛ نماز جماعت حامل پیام وحدت و برادری است.
 
در همه‌ی ابعاد، نماز یک امر فطری، الهی و قلبی است و بایستی با نیت پاک، بدون تظاهر و ریا باشد.

در نماز ما به صفات الهی آراسته می شویم، دوری از ظلم از جمله برکات نماز است.
 
فرد نمازخوان به حقیقت بایست راستگو و درست کردار باشد، نماز راه درست خداشناسی و صداقت و اتصال به معبود یگانه است.

امیدوارم که خداوند به ما کمک کند که نماز را الهی برپا باشیم و در زندگی راهنما و راهگشای ما باشد.

آموزش و پروش یکی از دستگاه های مهم در حوزه نماز است. نقش آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت و آداب نماز دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است