استانداری ایلام

استاندار ایلام:

یک ششم مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند!/مطالبه ۸ سال توسعه نیافتگی استان پرداخت شود

یک ششم مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند!/مطالبه ۸ سال توسعه نیافتگی استان پرداخت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام  در مراسم اهداء ۱۰۰ سری جهیزیه هدیه مقام معظم رهبری که با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار شد، گفت: مرزداران ایلامی در دوران ۸ سال دفاع مقدس به شایستگی از ایران اسلامی دفاع کرد. 

وی از مطالبه ۸ سال توسعه نیافتگی استان گفت و ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی به خاطر درگیر بودن مستقیم استان در جنگ عملا امکان کار و توسعه وجود نداشت و از پیشرفت بازماند و امروز می طلبد این عقب افتادگی جبران شود.

استاندار ایلام با اشاره به این موضوع که امروز از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان بیش از ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، گفت: استان کماکان نیازمند توجه جدی است با این حال نظام و دولت خدمات بسیار خوبی در استان انجام داده است بطوریکه در این دوسال بالای ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است.
 
وی به مشارکت یک شرکت خارجی در میادین نفتی آبان و پایدار با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: همچنین برای تغذیه و تقویت چاههای گاز ۱۳۰ میلیون یورو، لرزه نگاری، اکتشاف و بهره برداری نفت در دهلران، آبدانان، ایوان و چرداول ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: در پتروشیمی دهلران ۵۸۰ میلیون دلار، ان جی ال دهلران بیش از ۴۰۰ میلیون دلار و در PP با ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: با وجود این که نرخ رسمی بیکاری از ۱۲.۷ درصد به ۸.۷ درصد رسیده باز هم اشتغال درخواست اول مردم استان است.
 
وی با اشاره به این مطلب که در بحث طلاق در کشور در رتبه های آخر هستیم اما رشد نرخ طلاق را داریم، تصریح نمود: اگر مشاغل پایدار در استان ایجاد شود، نرخ اشتغال پایدار بالا رود، نرخ بیکاری کم تر شود و درآمدها نیز بالاتر رود در کاهش طلاق و امید به زندگی موثر خواهد بود و این مهم در دستور کار است.
 
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این مهم که کارهای بزرگی نظام و دولت در استان انجام داده و در حال انجام است، گفت: در این میان سپاه و بسیج و بنیادهای انقلابی نیز در زمینه های مختلفی از جمله تامین نیازمندی های اولیه خانوارها شامل اهداء جهیزیه، هزینه های درمان، احداث مسکن، افزایش اشتغال و درآمد پایدار برای خانوارها، طرح های کشاورزی، محرومیت زدایی، عمران و آبادانی روستاها کمک و همکاری می کند که این مهم می تواند مقداری از آلام مردم استان را کاهش دهد.

وی در پایان از سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: سفر رئیس جمهور در پیش است، به یقین این سفر حامل خیر و برکت برای استان خواهد بود.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است