استانداری ایلام

استاندار ایلام

این هفته پیک اشاعه بیماری کرونا است، مردم ترجیحا در خانه بمانند

این هفته پیک اشاعه بیماری کرونا است، مردم ترجیحا در خانه بمانند

استاندار ایلام
 این هفته پیک اشاعه بیماری کرونا است، مردم ترجیحا در خانه بمانند/با اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه بر این بیماری غلبه پیدا می کنیم/رسانه ها اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی بگیرند/از شایع پراکنی و انتشار اخبار خلاف واقع جلوگیری شود/تا اطلاع ثانوی ساعات کاری ادارات استان از ۷:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام صبح امروز شنبه ۱۰ اسفند ماه در ستاد استانی مبارزه با کرونا از تمامی عوامل دست اندر کار مبازره با این بیماری به ویژه از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: حوزه علوم پزشکی استان کار خطیر و پراهمیتی در دستور کار دارند تا جایی که به خاطر سلامت جامعه سلامت خود را به خطر می اندازند و بایست قدردان تلاش این جهادگران عرصه سلامت جامعه بود.

وی با اشاره به این مهم که بر اساس اعلام نظر دستگاه‌های مرجع این هفته پیک اشاعه بیماری کرونا را خواهیم داشت، تاکید کرد: توصیه می شود که مردم از رفت و آمد های غیر ضرور جلوگیری کنند و ترجیحا در خانه بمانند.

وی تاکید کرد: همه بایست تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا را جدی بگیرند و در راستای پیشگیری از بیماری و حفظ سلامت مردم وظایف محوله را به نحو شایسته ای انجام دهند.

استاندار ایلام ضمن اینکه از مردم به خاطر رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از ورد بیماری به استان، گفت: سلامت مردم خط قرمز ماست و در این رابطه دستورات و تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا لازم الاجرا است و هیچگونه قصوری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان گفت: برگزاری همایش ها، نشست ها، مسابقات ورزشی، کنسرت ها و بطورکلی هر گردهمایی که به سرایت این بیماری منجر شود ممنوع است و از همه انتظار است در راستای سلامت جامعه این موارد را رعایت کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه با تاکید بر ضد عفونی معبار و اماکن عمومی توسط شهرداری ها و دستگاه های ذی ربط، گفت: امروز همه بایست در قبال شرایط موجود احساس مسئولیت کنند.

وی ضمن تشکر از اطلاع رسانی خوب صدا و سیما و رسانه ها، تاکید کرد: رسانه ها اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی بگیرند و از شایع پراکنی و انتشار اخبار خلاف واقع جلوگیری نمایند.

وی افزود: ستاد مبارزه با کرونا تشکیل شده است و ریاست این ستاد بر عهده استانداری و دبیری آن با دانشگاه علوم پزشکی استان اما واقعیت آن است که خط مقدم این جبهه با دانشگاه علوم پزشکی است.

سلیمانی دشتکی در خصوص ساعات کاری ادارات نیز گفت: با توجه به لزوم انجام اقدامات پيشگيرانه به منظور مقابله با شيوع بيماري كرونا و بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا ساعات كاري ادارات استان غیر از دانشگاه علوم پزشکی استان  ۶ ساعت از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ به مدت یک هفته اعلام می شود که در صورت تمدید مجددا اطلاع رسانی می شود.

وی در ادامه درخصوص بانک ها نیز گفت: بانک ها در خصوص ساعات کاری بایست تابع شرایط مرکز باشند و درصورت موافقت این مصوبه اجرا شود.

وی افزود: فعاليت دستگاه هاي خدمات رسان و مراكز بهداشتي درماني بر اساس روال عادي است.

استاندار ایلام در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه بر این بیماری در کشور غلبه پیدا می کنیم، تصریح نمود: انشاء الله همه ید واحده باشیم و از این وضعیت با سربلندی خارج شویم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است