استانداری ایلام

استاندار ایلام:

مصادیق کمک به آسیب دیدگان از کرونا تعیین می شود/ایلامی ها همیشه در امور خیر پیشگام بوده اند/اصناف فقط تا پنجشنبه فرصت دارند در سامانه اصناف ثبت نام کنند

مصادیق کمک به آسیب دیدگان از کرونا تعیین می شود/ایلامی ها همیشه در امور خیر پیشگام بوده اند/اصناف فقط تا پنجشنبه فرصت دارند در سامانه اصناف ثبت نام کنند

استاندار ایلام:
مصادیق کمک به آسیب دیدگان از کرونا تعیین می شود/ایلامی ها همیشه در امور خیر پیشگام بوده اند/اصناف فقط تا پنجشنبه فرصت دارند در سامانه اصناف ثبت نام کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی امروز شنبه فروردین ماه در نشست فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا با موضوع پویش امید و همدلی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، گفت: با توجه به پیام مقام معظم رهبری در کمک به افرادی که بر اثر بیماری کرونا زندگی برای آنها سخت شده بایست برنامه‌های کمک به این افراد آسیب دیده هر چه سریع‌تر و بهتر اجرا شود.

وی با اشاره به این مهم که ایلامی ها همواره در امور خیریه پیشگام بوده اند،  اضافه کرد: خوشبختانه مردم خیر و نیکوکار استان، ارگانها نهادها و اتاق بازرگانی استان و امام جمعه محترم استان با به راه انداختن پویش امید و همدلی پیش دستی کردند و سیل مهربانی ها را چون حوادث و بزنگاه های مختلف زودتر از دیگر نقاط کشور به راه انداختند.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن تشکر از نماینده محترم ولی فقیه در استان به خاطر مشارکت قوی در ستاد استانی مبارزه با کرونا و پیشنهاد پویش امید و همدلی گفت: در راستای کمک به آن دسته از افرادی که در اثر بیماری کرونا شغل خود را از دست داده و یا شرایط سختی بر زندگی آنها تحمیل شده است اقدامات خوبی صورت گرفته است که انشاءالله منتج به کمک این افراد خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا به ریاست محترم جمهور پیشنهاد داده شد که مصادیق آسیب دیدگان از بیماری کرونا درخصوص بسته های حمایتی توسط استانداران تعیین شود که در این راستا به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دستور دادند که نظر استانداران در این خصوص لحاظ شود.

وی افزود: به موازات کمک های دولتی کمک های مردمی در قالب های مختلف بعلاوه راه اندازی پویش امید و همدلی در استان که اولین پویش کمک های مردمی در کشور این زمینه بشمار می رود شکل گرفت.

رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا از لزوم تعیین مصادیق کمک به آسیب دیدگان از کرونا در استان گفت و تصریح نمود: برای این منظور کارگروه های مختلفی در استان و شهرستان ها شکل می گیرد و یک بانک اطلاعاتی در خصوص آسیب دیدگان از کرونا که عضو هیچ نهاد و ارگان حمایتی نیستند و شغل خود را از دست داده اند و معیشت آنان را با سختی مواجه کرده است، تشکیل می شود.

وی در ادامه خواستار ایجاد سامانه ای برای این منظور شد و گفت: این سامانه بایست به شکلی طراحی شود که بتواند بصورت جامع و کامل افراد آسیب دیده را از طریق مصادیق تعیین شده توسط کارگروه های تخصصی شناسایی و رصد نماید تا انشاءالله بصورت هدفمند کمک های جمع آوری شده به دست افراد ذیحق برسد.

وی در ادامه تشکر از مردم و ادارات و کارمندانی که با کمک خود همراه پویش امید و همدلی شده اند، گفت: در ادامه راه نیازمند مشارکت و همراهی بیشتر مردم هستیم و انشاء الله بتوان با بکارگیری همه ظرفیت ها بار مسائل و مشکلات پیش آمده را بر دوش این اقشار آسیب پذیر کاهش داد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اینکه از اصناف و بازاریان استان خواست که در سامانه اصناف ثبت نام کنند، تاکید کرد: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اصناف استان فقط تا پنجم اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه اصناف ثبت نام کنند و در غیر اینصورت اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: همه شاهد نتایج اجرای موفق این طرح بودیم و بایست این روند تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه یابد.

وی افزود: اکنون با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند آن دسته از مشاغل کم رسیک در بازار و ادارات با دو سوم کارمندان با رعایت کامل پروتوکل های بهداشتی ادامه فعالیت می دهند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است