استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ویدئو کنفرانس با ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های استان:

سامانه شناسایی نیازمندان استان به زودی راه اندازی می شود/اولویت کمک ها برای آسیب دیدگان از کرونا که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند/درخصوص تهیه اقلام بهداشتی و مراقبتی و حفاظتی مقابله با کرونا کمبودی

سامانه شناسایی نیازمندان استان به زودی راه اندازی می شود/اولویت کمک ها برای آسیب دیدگان از کرونا که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند/درخصوص تهیه اقلام بهداشتی و مراقبتی و حفاظتی مقابله با کرونا کمبودی

استاندار ایلام در نشست ویدئو کنفرانس با ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های استان:
سامانه شناسایی نیازمندان استان به زودی راه اندازی می شود/اولویت کمک ها برای آسیب دیدگان از کرونا که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند/درخصوص تهیه اقلام بهداشتی و مراقبتی و حفاظتی مقابله با کرونا کمبودی نداریم

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه یکم اردیبهشت ماه در نشست ویدیو کنفرانس با فرمانداران و ائمه جماعت شهرستان های استان از راه اندازی سامانه ای جهت شناسایی و غربال افراد نیازمند در استان با هدف کمک به نیازمندان خسارت دیده از بیماری کرونا خبر داد و گفت: در این سامانه سرپرست خانوارهای بی بضاعت که دستفروش و کارگر فصلی بوده و همچنین تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: برخی از مشاغل صنفی، کارگری و رانندگانی که فاقد هرگونه بیمه تامین اجتماعی هستند نیز می توانند در این سایت ثبت نام کنند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه این سایت کاملا آنلاین و سراسری بوده، یاد آور شد: مهم ترین و با ارزش ترین مزیت این سایت جلوگیری از کمک های تکراری در مرحله اول به افرادی است که یک بار کمک دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: اولویت اصلی سامانه مورد نطر شناسایی افراد اسیب دیده از کرونا است و در مرحله دوم به شناسایی افراد نیازمند جامعه و دیگر امور ضروری استان اختصاص خواهد یافت.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اقدامات نظام و دولت جهت کمک به آسیب دیدگان کرونا خاطر نشان کرد: کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی به افراد خسارت دیده، وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی به کلیه سرپرست خانوارهای یارانه بگیر ، اعطای وام ۲ تا چهار میلیون تومانی به صنوف ، اعطای وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی به کارگاه هایی که کارگران خود را اخراج نکرده اند از جمله کمک دولت به آسیب دیدگان کرونا در سطح کشور است.

سلیمانی دشتکی گفت: در طرح فاصله گذاری هوشمند صنوف کم ریسک و با ریسک متوسط بازگشایی شده اند اما مغازه و صنوفی که در بازارهای سرپوشیده هستند تا ساعت ۱۸ عصر اجازه فعالیت دارند.

وی همچنین افزود: صنوف پر خطر، مدارس و دانشگاه به استثناء مقطع دکترا، تا اطلاع بعدی و تا زمان موافقت تصمیم ستاد ملی کرونا بازگشایی نخواهند شد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: باید با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به قطع زنجیره این بیماری کمک کنیم.

رییس ستاد استانی کرونا در ادامه ضمن قدردانی از مردم و مسوولین استان، عنوان کرد: عوامل بسیاری از جمله تردد زائران و تجار در مرز مهران تا نیمه اسفند سال گذشته، تردد ایلامی های مقیم سایر استان ها و ترددهای بین استانی و شهرستانی در شیوع و افزایش تعداد مبتلایان در استان موثر بوده است.

سلیمانی دشتکی در این نشست با بیان اینکه درخصوص تهیه اقلام بهداشتی و مراقبتی و حفاظتی مقابله با کرونا کمبودی نداریم، افزود: حتی در زمینه تولید ماسک و الکل استان های دیگر خواستار ارسال مازاد این اقلام هستند.

در پایان این نشست استاندار ایلام ضمن تاکید بر هماهنگی و همکاری دستگاه های استان جهت شناسایی نیازمندان استان و ایجاد این سامانه، به فرمانداران کلیه شهرستان نیز تاکید کرد:
اولویت کمک ها برای آسیب دیدگان از کرونا که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

وی افزود: از طریق رسانه ها و فضای مجازی در جهت آگاه سازی و جلوگیری از اجتماعات و دورهمی ها اقدامات لازم اتخاذ شود و جوانان و فضای مجازی پویش های نه به اجتماعات راه اندازی کنند.

در این نشست ویدئو کنفرانس فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های استان ضمن تشریح آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در شهرستان ها در خصوص مبارزه با کرونا ، به موضوع جذب کمک های خیرین و مردم و کمک به گروههای آسیب پذیر که از موضوع کرونا خسارت دیده اند پرداختند‌.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است