استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

وقتی قلم گذشت بر خطاها موجب اصلاح می شود

وقتی قلم گذشت بر خطاها موجب اصلاح می شود

 وقتی قلم گذشت بر خطاها موجب اصلاح می شود
✍️آیت قیصربیگی روزنامه نگار

《شاید امروز بیش از هر زمانی نیاز به گذشت داریم، شاید لازم باشد در این شرایط سخت کمی بیشتر هوای همدیگر را داشته باشیم ...》

"گذشت استاندار ایلام به مناسبت میلاد باسعادت کریم اهل بیت علیه السلام" این تیتر خبری بود که در کثری از ثانیه نه تنها در فضای مجازی استان ایلام ترند شد بلکه فضای مجازی و رسانه ای کشور را نیز درنوردید.

ماجرا از آنجا آغاز می شود که در پی شکایت یکی از دستگاه های اجرایی استان از یک خبرنگار که منتج به محکومیت وی گردیده و قرار بود فردا این حکم اجرا شود اما با دستور نماینده عالی دولت این شکایت بازپس گرفته شد.

استاندار ایلام در پیامی از مجموعه استانداری و فرمانداری های تابعه استان خواست که شکایات خود را از رسانه ها باز پس بگیرند. این حرکت خوب با استقبال گسترده ای در فضای رسانه ای استان مواجه شد.

موضوع از آنجا قابل تامل است که وقتی حکمی صادر می شود و حقانیت فرد یا دستگاهی در قبال خطایی اثبات می شود، گذشت از خطا نه از باب ترویج تکرار یک رویه ناصحیح بلکه از دریچه ای والاتر و تاکید بر نقش فرهنگ غنی بخشش بر اصلاح رویکردها دارد.

آری گذشت این کلید واژه رهایی بخش که آغاز هرکاری را با آن کلید می زنیم و روشنایی بخش امور می شود امشب در شب میلاد کریم اهل بیت علیهم السلام و به تاسی از آن امام عزیز گره گشا شد و دل مجموعه اصحاب قلم و رسانه را خوشحال ساخت.

این روزها شاید بیش از هر زمانی نیاز به گذشت داریم، شاید لازم باشد در این شرایط سخت کمی بیشتر هوای همدیگر را داشته باشیم، شاید لازم باشد در این هوای کرونایی در قبال هم بیشتر احساس مسئولیت کنیم که اگر دست هایمان از هم دور است، لااقل دلها را بهم نزدیک تر کنیم ...

جان کلام آنکه حرکت خوب استاندار ایلام در بازپس گیری شکایت دستگاه های زیر مجموعه از خبرنگاران از آنجا حائز اهمیت است که جایگاه ویژه اصحاب رسانه و قلم را در این تصمیم خود یادآور می شود تا جایی که اشتباه یک خبرنگار از رسالت خطیر این مجموعه تاثیر گذار، ذره‌ای نکاهد!

پرواضح است قلم اغماض یک مسئول بر خطای یک خبرنگار که اشتباهش محرز شده است می تواند جوهر اصلاحی در ادامه بر کاغذهای نانوشته او باشد. و البته این قدرت بخشش است که در این روزهای سخت، دلها بهم نزدیک می کند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است