استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان ایلام:

اولویت اختصاص اعتبار با پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد/در شرایط کنونی مدیریت منابع مالی ضرورت دارد

اولویت اختصاص اعتبار با پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد/در شرایط کنونی مدیریت منابع مالی ضرورت دارد

 دعوت استاندار ایلام از مسئولان استان به کار جهادی

استاندار ایلام در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان ایلام:
 اولویت اختصاص اعتبار با پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد/در شرایط کنونی مدیریت منابع مالی ضرورت دارد/تخصیص اعتبارات برای پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام عصر امروز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی از همه مسئولان استان برای کاری جهادی دعوت کرد و گفت: شرایط خاص امروز کشور ایجاب می کند که با کار و تلاش بیشتر مسائل و سختی ها را پشت سر بگذاریم که این مهم نیازمند داشتن روحیه جهادی است.
 
وی در ادامه با عنوان این مطلب که تخصیص اعتبارات استانی را ۷۲ درصد ابلاغ کرده اند گفت: اما تخصیص اعتبارات ملی برای پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی صد در صد اعلام شده است.

استاندار ایلام در ادامه بر ضرورت مدیریت منابع مالی در شرایط امروز کشور تاکید کرد و گفت: در شورای برنامه ریزی هم تأکید کردیم که اعتبارات به پروژه هایی که شرایط بهره برداری دارند، اختصاص یابد، مگر این که پروژه ای جزو ضرورت های اجتناب ناپذیر شهرستان باشد و تشخیص داده شود که اگر این پروژه اجرا نشود باعث خسران و نقصان می شود و این پروژه ظرف یک یا دو سال به اتمام برسد.
 
وی ادامه داد: اعتبار به پروژه هایی اختصاص دهیم که درصد پیشرفت فیزیکی آن بالا باشد و احتمال بهره برداری از آن نیز بالا باشد.
 
استاندار ایلام با عنوان این مطلب که در شرایط عادی نیستیم و مشکل اعتبارات و سرمایه ای داریم، اظهار داشت: در این شرایط نیازمند اولویت بندی در اختصاص اعتبارات به پروژه ها هستیم.
 
وی گفت: اگر پروژه ای ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد و با اختصاص اعتبار ظرف یک سال آینده به اتمام  برسید می توانیم به آن اعتبار تزریق کنیم.

وی ادامه داد: البته اولویت با پروژه هایی باشد که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند
و باید به این مسئله نیز توجه کرد که اگر شهرستانی پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا ندارد به پروژه هایی که کمتراز نرخ اعلام شده نیز اعتبار اختصاص دهیم و اگر لازم بود دستورالعمل و سایت را اصلاح کنیم.

وی افزود: اگر پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد یا ۸۰ درصد تا ۶۰ درصد نداشتیم باید پروژه هایی اعتبار اختصاص دهیم که پیشرفت فیزیکی آن نزدیک به این اعداد اعلام شده باشد و ظرف یکسال به اتمام برسد.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگر از صحبت های خود بر توزیع عادلانه اعتبارات تاکید کرد و گفت: عدالت صرفا این نیست که همه چیز را بطور مساوی تقسیم کنیم بلکه بایست هر دستگاهی با توجه به میزان عملکرد و پروژه هایی که تعریف کرده است اعتباردهیم.
 
وی ادامه داد: ما این مسئله را در پرداخت یارانه ها هم گفتیم که باید یارانه به مثلا ۴ دهک پایین جامعه داده شود و پرداخت به همه بطور یکسان عدالت نیست بلکه مساوات است.
 
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اختصاص تسهیلات کارگاههای آسیب دیده از کرونا گفت: این تسهیلات نیز باید به افرادی که حتی بیمه ندارند اختصاص یابد و در این خصوص هم شیوه نامه ای ابلاغ می شود و این وام که از  ۱۲ میلیون تا ۱۶ میلیون تومان خواهد بود به این صنوف پرداخت خواهد شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است