استانداری ایلام

استاندارایلام در نشست قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان:

نقش بنیاد مستضعفان در عمران و آبادانی مناطق محروم کشور قابل تقدیر است/قرارگاه سازندگی فصلی جدید را در تاریخ محرومیت زدایی استان ایجاد کرده است/برای رفع مشکل راه روستایی در هلیلان ۲۰۰ ميليارد تومان نی

نقش بنیاد مستضعفان در عمران و آبادانی مناطق محروم کشور قابل تقدیر است/قرارگاه سازندگی فصلی جدید را در تاریخ محرومیت زدایی استان ایجاد کرده است/برای رفع مشکل راه روستایی در هلیلان ۲۰۰ ميليارد تومان نی

 شروع فصلی تازه در سازندگي استان ...

استاندارایلام در نشست قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان:
 نقش بنیاد مستضعفان در عمران و آبادانی مناطق محروم کشور قابل تقدیر است/قرارگاه سازندگی فصلی جدید را در تاریخ محرومیت زدایی استان ایجاد کرده است/برای رفع مشکل راه روستایی در هلیلان ۲۰۰ ميليارد تومان نیاز است

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه در نشست قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان که با حضور منصوری معاون بنیاد مستضعفان کشور و مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد با اشاره به این مهم که بنیادمستضعفان نقش مهمی در عمران و آبادانی و رفع محرومیت در کشور دارد، اظهارداشت: نقش بنیاد مستضعفان در شرایط سخت کنونی در کمک به دولت برای رفع مشکلات مردم شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم خدمات شایسته نظام در استان کماکان محرومیت در این منطقه از کشور وجود دارد، اظهار داشت: با این حال ایلام ظرفیت ها و منابع خوبی در حوزه های مختلف از جمله منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، معادن غنی، مرز مشترک، اربعین، آب فراوان و خاک غنی و ... دارا است که در صورت توجه می تواند نقش مهمی در توسعه و رفع محرومیت ها داشته باشد.

رئیس قرارگاه محرومیت زدایی استان در ادامه گفت: اما با وجود این مزیت ها ایلام هنوز به توسعه نسبی دست نیافته است و چندین عامل در این محرومیت دخیل بوده که از اصلی ترین آنها می توان به خسارات ناشی از جنگ تحمیلی و ۸ سال عدم توسعه استان در آن زمان اشاره کرد.

وی با عنوان این مطلب که ایلام بعنوان سپر دفاعی کشور در خط مقدم نبرد با دشمن بود، اضافه کرد: ایلامیان در دفاع از دین و آب و خاک کشور بیش از ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم اسلام، انقلاب و کشور کردند و با فاصله نسبت به جمعیت رتبه اول ایثارگری در کشور را به نام خود ثبت نمودند.

وی افزود: مردم ایلام در دوران جنگ علی رغم اینکه زیر مستقیم توپخانه و بمباران هواپیماهای دشمن قرار داشت اما هرگز مهاجرت نکردند و تا آخرین نفس ایستادند و سلحشورانه از خاک میهن دفاع کردند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اقدامات ارزشمند نظام در سالهای اخیر در استان گفت: امروز فصل سازندگي  در استان است و در این راستا در بحث زیرساخت ها، پتروشیمی ها، طرح احیاء اراضی کشاورزی و دیگر موارد کارهای بسیار خوبی انجام شده و در حال انجام است.

وی در ادامه‌ کار بسیار خوب دیگر که همزمان با توسعه استان در حال شکل‌گیری است ایجاد قرارگاه سازندگی در استان عنوان کرد که به گفته وی می تواند نقش مهمي در محرومیت زدایی استان ایفا نماید.

سلیمانی دشتکی با اشاره به حجم بالای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان گفت: قریب یک ششم جمعیت استان تحت پوشش این نهادها قرار دارد و تمام تلاش ما در محرومیت زدایی در جهت کمک به این قشر و توانمند ساختن آنها است.

وی در ادامه از نگاه مثبت بنیاد به مناطق محروم استان تشکر کرد و گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر اینکه در امر محرومیت زدایی شهرستان ملکشاهی تلاشی ارزشمند داشته، به رفع محرومیت در دیگر شهرستان محروم استان یعنی هلیلان نیز توجه دارد.

وی افزود: یکی از مناطق محروم استان و بلکه کشور شهرستان هلیلان است و در راستای رفع مشکلات این منطقه در اوایل قرارگاه باقرالعلوم ورود کرد و البته امکانات کافی برای محرومیت زدایی در این منطقه وجود نداشت تا از دوستان سپاه و قرارگاه محرومیتزداییاین نهاد ارزشمند، معاونت مناطق روستایی و محروم ریاست جمهور و بنیاد مستضعفان نیز برای مشارکت در رفع محرومیت این منطقه کمک گرفتیم.

استاندار ایلام در ادامه گفت: بعد از تبدیل این بخش به شهرستان گام اول در راستای محرومیت زدایی هلیلان صورت پذیرفت و بعد تصمیم گرفته شد که قرارگاه محرومیت زدایی بعد از ایجاد شهرستان در هلیلان دایر شود و این مهم انجام شد و سپس برنامه ریزی برای رفع محرومیت با تشکیل کمیته های سه گانه در این قرارگاه در دستور کار قرار گرفت و در این مسیر نیز  کارهای خوب و امیدبخشی صورت پذیرفت.

وی در ادامه گفت: برای توسعه هلیلان و رفع معضل بیکاری در این شهرستان پتروشیمی هلیلان در دستور کار است و مقدمات کار فراهم شده که این پروژه با اشتغالزایی مناسب فعال می شود و البته‌ چند ایستگاه پمپاژ با ظرفیت آبي کردن ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در این شهرستان درحال شکل گیری است و همچنین جاده های دسترسی آغازبه کار شده که همه و همه نوید توسعه این منطقه  از استان را سر می دهد.

گفتنی است امروز در سفر معاون بنیاد مستضعفان به استان ۵۴ میلیارد تومان  (۲۰ میلیارد برای هلیلان و ۳۴ میلیارد تومان برای ملکشاهی) اختصاص یافت. پیش از این نیز در رایزنی های استاندار ایلام با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و سفر دکتر امید به ایلام نیز ۱۸۰ میلیارد تومان (۱۵ ميليارد تومان برای تسهیلات محرومیت زدایی هلیلان، ۱۵ میلیارد تومان برای پمپپاز میدر و تلخاب و ۱۵۰ میلیارد تومان) تسهيلات در جهت توسعه روستایی و مناطق محروم استان اختصاص یافته بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است