استانداری ایلام

استاندار ایلام

در شرایط فعلی نیاز به امید آفرینی داریم/در انتقادات منصفانه عمل کنیم

در شرایط فعلی نیاز به امید آفرینی داریم/در انتقادات منصفانه عمل کنیم

استاندار ایلام:
⭕️ در شرایط فعلی نیاز به امید آفرینی داریم/در انتقادات منصفانه عمل کنیم

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه در حاشیه نشست شورای راهبردی جمعیت استان بر ضرورت امید آفرینی در شرایط فعلی کشور تاکید کرد و گفت: امروز در شرایط سخت تحریمی و کرونایی مجالی برای حاشیه و دامن زدن به تعصبات جناحی و گروهی نیست! 

وی ادامه داد: اگرچه قبلا اعلام کرده ام که دیدگاه من اصلاح طلبی است اما در جایگاه استاندار صرفا نگاه سیاسی ام را اعمال نکرده ام بلکه همه را با یک چشم دیده ام.

استاندار ایلام با تاکید بر این مهم که مسیر ما وحدت و همدلی و هم افزایی در راستای خدمت به نظام و مردم است، اضافه کرد: برخی این روزها با بولد کردن مسائل و مشکلات و زیر سئوال بردن خدمات دولت و نظام بجای زایش اعتماد، اعتماد زدایی می کنند که این رویه به هیچ وجه به مصالح مردم و کشور نیست.

وی افزود: در این شرایط سخت همه داخل یک کشتی نشسته ایم و مسائل کوچک نبایست ما را از اهداف بلند خدمت رسانی به مردم بازدارد!

استاندار ایلام در ادامه از انتقاد منصفانه استقبال کرد و گفت: انتظار هست که در انتقادات به آمار و اطلاعات و رفرنس های معتبر استناد شود نه اینکه گزارش یک شخص را در مورد یک وضعیت خاص بزرگنمایی کنیم و به کل جامعه تعمیم بدهیم!

وی در ادامه با تاکید بر قانونمداری گفت: اگر قرار باشد ما آمارهای رسمی و قانونی را کنار بگذاریم و بجای آن اظهار نظر افراد را منبع قضاوت خود قرار دهیم که سنگ روی سنگ بند نمی شود و همه چیز سلیقه ای می شود.

نماينده عالی دولت در استان اظهارداشت: بطور مثال در اعلام نرخ بیکاری تنها مرجع رسمی و قانونی کشور مرکز آمار ایران است و نکته جالب اینکه امروز این مرکز نرخ بیکاری استان را ۶.۵ گزارش می کند و از جانب برخی مورد انتقاد قرار می گیرد درحالیکه وقتی همین مرکز  تورم استان را بالا گزارش می کند از جانب همان افراد مورد تایید و استقبال قرار می گیرد و البته این دوگانه برخورد کردند با گزارشات یک مرکز، خالی از اشکال نیست.

وی اضافه کرد: البته در خصوص وضعیت بیکاری استان بارها عنوان کرده ایم که صرفا به گزارش پائین مرکز آمار اکتفا نکرده ایم و برنامه ریزی های خود را برای رفع این معضل بکار بسته ایم و تلاش های فراوانی در این زمینه نیز داشته ایم و تأثیر مثبتی هم داشته است اما ادعای رفع مشکل بیکاری را نداریم بلکه کماکان بیکاری را یکی از مشکلات اساسی استان می دانیم که می بایست بیشتر تعدیل شود.

وی درخصوص ثبات مدیریتی در یک سال آخر دولت‌ گفت: البته که ثبات مدیریتی لازمه توسعه است و در یک سال آخر دولت مدیران بایست فرصت داشته باشند کارهای ناتمام را تمام کنند و در پایان نیز پاسخگوی مدیریت خود باشند.

سلیمانی‌دشتکی در پایان با عنوان این مطلب که عدم تغییرات به معنای عدم نظارت بر کار مدیران نیست، تاکید کرد: یکی از دلایل این تصمیم ایجاد انگیزه در مدیران برای ادامه کار با تمام توان است و اگر در این راستا مدیری کم کاری کند و به وظایف خود در راستای خدمت به مردم عمل نکند قطعا جور دیگر برخورد خواهد شد و در جهت تغییر او یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا برای نظارت بیشتر بر کار مدیران ارزشیابی عملکرد آنان را ماهیانه کرده ایم تا به لحظه امور اجرایی استان در سطوح مختلف رصد شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است