استانداری ایلام

استاندار ایلام در قرارگاه سازندگي استان عنوان کرد:

به زودی؛ سفر معاون رئیس‌جمهور به ایلام

به زودی؛ سفر معاون رئیس‌جمهور به ایلام

💥به زودی؛ سفر معاون رئیس‌جمهور به ایلام
استاندار ایلام در قرارگاه سازندگي استان عنوان کرد:
⭕️ سهم قرارگاه سازندگی استان در محرومیت زدایی؛ ۹۰ میلیارد تومان/انقلاب محرومیت زدایی در ساخت مسکن استان/سهم استان در پروژه های جهش تولید ۳۰۰ میلیارد تومان/اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح های زنجیره تولید

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه در نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی استان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه عوامل و دست اندرکاران در کار قرارگاه گفت: امروز تلاش های خوب و ارزشمندی در راستای محرومیت زدایی استان انجام شده است که در این بین می توان به تحت پوشش قرار گرفتن دو شهرستان (ملکشاهی و هلیلان) در استان بعنوان پایلوت محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان کشور اشاره کرد که در نوع خود کم نظیر است.

وی در ادامه به مشارکت‌ نهادها و دیگر ارگان های انقلابی چون سپاه‌، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و ... در امر محرومیت زدایی استان اشاره کرد: علاوه بر دستگاه های انقلابی چون اطلاعات، بسیج و سپاه و بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان و ... معاونت توسعه روستایی نیز ورود قوی به محرومیت زدایی استان داشته است.

استاندار ایلام مجموعه تلاش قرارگاه سازندگی استان برای مناطق محروم استان را اثربخش خواند وگفت: با پیگیری های انجام گرفته در مرکز و رفت و آمد مسئولان ارشد معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان کشور به ایلام بالغ بر ۹۰ ميليارد تومان اعتبار (۳۵ ميليارد تومان برای شهرستان ملکشاهی و ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان هلیلان) به استان اختصاص یافته است.

وی باعنوان این مطلب که اگر کارها را به موقع پیگیری کنیم نتیجه خواهیم گرفت، اضافه کرد: همین اعتبارات جذب شده در راستای محرومیت زدایی برابری می کند با تخصیص اعتبارات استان در سال جاری و این یک حرکت ارزشمند در شرایط سخت مالی کشور است.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار ایجاد تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ واحد مسکونی با همکاری بهزیستی و کمیته امداد و راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برای محرومین شد و گفت: علاوه بر این، ۶۰۰ واحد مسکونی نیز برای بنیاد شهید کلنگ زنی شده است و در مجموع ۱۶۰۰ واحد مسکونی ظرف همین هفته بین دستگاه های متولی تفاهم نامه انجام می شود و این یک انقلاب بزرگ در راستای محرومیت زدایی است.

وی سپس از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و مناطق محروم به استان خبر داد و گفت: در رایزنی‌های صورت گرفته با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و سفر معاون این نهاد به استان و بازدید از مناطق محروم استان موافقت شد تا با ارائه طرح‌های توجیه دار در قالب زنجیره تولید مثل پرورش ماهی در قفس، طرح‌های گلخانه‌ای و … تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از حوزه این معاونت به استان اختصاص می‌یابد و این مبلغ سوای میزان اعتباری هست که برای تسهیلات اشتغال روستایی در سال جاری برای استان ایلام مشخص شده است.

وی افزود: برای اختصاص این اعتبارات رایزنی و تلاش فراوانی صورت گرفته است اما می بایست دستگاه‌های متولی سفت و سخت پیگیر جذب اعتبارات مربوطه باشند و برای این مهم لازم است بصورت هفتگی گزارش کار طرح ها و پروژه ها و نتیجه قول و وعده های داده شده در این حوزه گزارش شود.

استاندار ایلام در ادامه از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس‌سازمان برنامه‌وبودجه کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دکتر نوبخت به زودی به استان سفر می کند و در این سفر در خصوص طرح ها و پروژه های جهش تولید به میزان ۳۰۰ ميليارد تومان تفاهم‌نامه امضا می شود.

وی با عنوان این مطلب که در سفر معاون رئیس جمهور پروژه های اساسی استان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: مدیران به سرعت اقدامات لازم برای پیگیری پروژههای اساسی استان انجام دهند تا ما از این سفر حداکثر بهره برداری برای استان داشته باشیم.

سلیمانی‌دشتکی در پایان ضمن ابراز رضایت از روند کار قرارگاه سازندگی در امر محرومیت زدایی استان گفت: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا با بکارگیری کمک نهادها و بنیادهای قدرتمند و دستگاه های انقلابی در زمينه محرومیت زدایی استان هم افزایی ایجاد کنیم و خوشبختانه امروز این مهم شکل گرفته است

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است