استانداری ایلام

استاندار ایلام در چهل و پنجمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا عنوان کرد:

حضور ۵۰ درصدی کارمندان در مناطق سیاه و کاهش ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۲ ظهر در این مناطق/محدودیت شبانه خودروهای شخصی از هفته آینده

حضور ۵۰ درصدی کارمندان در مناطق سیاه و کاهش ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۲ ظهر در این مناطق/محدودیت شبانه خودروهای شخصی از هفته آینده

استاندار ایلام در چهل و پنجمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا عنوان کرد:
⭕️ حضور ۵۰ درصدی کارمندان در مناطق سیاه و کاهش ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۲ ظهر در این مناطق/محدودیت شبانه خودروهای شخصی از هفته آینده/ممنوع شدن تمامی گردهمایی ها، نشستها ها و دور همی ها/حیاتی بودن تهویه در محل کار و جلسه/تعطیلی بانک ها در روزهای پنجشنبه در مناطق سیاه استان/ممنوع شدن دید و بازدید های اداری تا اطلاع ثانوی/تشکیل قرارگاه کرونا با هدف پیگیری مصوبات ستاد/ادارات بایست صف اول مقابله با کرونا باشند
 و ...

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، ظهر امروز شنبه ۱۷ آبان ماه چهل و پنجمین نشست ستاد استانی کرونا به رياست قاسم سلیمانی‌دشتکی و با حضور اعضا بصورت ویدئوکنفراس برگزار شد.

🔸بر اساس این گزارش استاندار ایلام و رئيس ستاد استانی مبارزه با کرونا در این نشست صحبت های مهمی ایراد داشتند که در ادامه به خلاصه ای از آنها اشاره می گردد:

● شهادت خانم دکتر حسنوند عموزاده شهید راه خدمت را به خانواده ی ایشان و کادر درمانی تسلیت عرض می کنم. این دومین شهید مدافع سلامت استان در مبارزه باکرونا است.

● با هدف پیگیری مصوبات ستاد کرونا قرارگاه استانی کرونا تشکیل شده است. این قرارگاه به ریاست معاونت توسعه منابع انسانی استانداری و دبیری و سخنگویی معاونت دانشگاه علوم پزشکی و با حضور نیروی انتظامی، اصناف، علوم پزشکی، و دستگاه هایی نظارتی شکل گرفته است.

● کمک های مومنانه در هر شهرستان با محوریت فرماندار و همکاری امام جمعه و به ریاست خیرین تشکیل می شود و در استان ریاست این قرارگاه بر عهده امام جمعه محترم استان است و هدف آن جمع آوری کمک های مردمی برای مقابله با بیماری کرونا در استان است.

● امروز در ستاد ملی کرونا مقرر شد غربالگری عمومی در کشور با هدف شناسایی افراد مبتلا انجام شود و تست ها به صد هزار نفر در روز افزایش یابد. در استان نیز با محوريت دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری مجموعه عوامل، بسیج و سپاه نیروی انتظامی، مردم این مهم صورت می پذیرد.

● مشکل دستگاه اکسیژن ساز کشوری است و در ستاد مرکزی اعتبار خوبی برای رفع این مشکل تخصیص داده شد و انشاءالله ظرف هفته اتی قسمت اعظمی از آن حل خواهد شد و تا الان هم چند دستگاه به استان ما تحویل داده شده است.
 
● در جلسه شورای تأمین تصمیم گرفته شد که بیمارستان کوثر به عنوان بیمارستان پاک فقط برای بیماران قلب و عروقی اختصاص یابد اما بعد توافق کردیم بیمارستان زاگرس به عنوان بیمارستان قلب و داخلی باشد و بیمارستان کوثر نیز مثل سایر بیمارستان ها یک بخش کرونایی داشته باشد.

● ادارات، سازمان ها، ارگانها موظف هستند اگر کارمندی علائم بیماری دارد باید در جهت دورکاری با وی همکاری شود.
 
● در مناطق با وضعیت سیاه حضور کارمندان در محل کار حداکثر ۵۰ درصد است و حتی اگر در آن ۵۰ درصد هم باز افراد دارای بیماری زمینه ای و یا دارای علامت هستند بایست با انها برای عدم حضور در محل کار همکاری شود.

● تهویه در محل کار و جلسات بسیار مهم و حیاتی است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در محیط بسته صحبت کردن بدون ماسک به شدت باعث گسترش بیماری می شود.

● تمامی گردهمایی ها، نشستها ها و جلسات ممنوع است. اگر جلسه ای ضرورت دارد بصورت ویدئوکنفراس انجام شود و تعدادی که بصورت حضوری در جلسه حاضر می شوند بایست حداکثر بیشتر از ۱۵ نفر نباشد و سقف جلسه بیشتر از یک ساعت نباشد.

● افرادی که دارای علائم بیماری هستند حق ندارند در محل کار، جلسه و جامعه ظاهر شوند. این از اخلاق و انسانیت بدور است کسی که علائم بیماری دارد و به خود اجازه می دهد با رفتن به محل کار، جلسه و یا بازار دیگران را نیز بیمار کند.

● رعایت پرتکل ها و ماسک زدن در کل کشور به ۷۸ درصد افزایش یافته است.

● با سیاه شده وضعیت کرونایی شهرستان چرداول تعداد شهرستان های سیاه استان به ۳ شهرستان افزایش یافت.

● مردم بایست با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن، عدم حضور در اجتماعات، نرفتن در محافل دورهمی، نرفتن در مراسمات شادی و عزا به بهبود وضعیت خطرناک استان کمک کنند.

● الان وقت مناسبی براي دید و بازدید های اداری نیست. بازدید ها و گردهمایی ها تحت هر عنوانی ممنوع است! نبایست در این شرایط خطرناک و بحرانی نشست ها و گردهمایی ها به بهانه بازدید فلان مسئول تشکیل شود و جان افراد به خطر بیافتد!

● در مراکز استانها و مناطق سیاه مشاغل گروه دو و سه و چهار تعطیل هستند.

● تردد خودروهای شخصی از روز شنبه هفته آینده در مراکز استانها به خاطر پیشگیری از شب نشینی ها و نشست ها از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع می شود.

● ورود به آرامستان ها کماکان ممنوع است و از دستگاه های متولی چون نیروی انتظامی و شهرداری تقاضا

دارم این دستورالعمل را سفت و سخت اجرایی کنند چراکه یکی از عوامل اصلی ابتلا در استان همین برگزاری مراسمات شادی و عزا است.

● در بازدیدی که از آرامستان ها داشتم به نسبت خلوت تر شده بود اما بایست قوی تر عمل کرد و البته بایست در بستن آرامستان‌ها جوری عمل شود که منجر به ترافیک نشود.

● صدا وسیما در راستای اجرای برنامه های مختلف آموزشی و تبلیغی به اشکال مختلف اقدام کند و در برنامه های خود از حضور متخصصین امر برای آگاهی بخشی بیشتر به جامعه در راستای پیشگیری از بیماری کرونا استفاده کند.

● ادارات بایست صف اول مقابله با کرونا باشند. اولین مجری اجرای مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا بایست مدیران دستگاه های اجرایی باشند.  

● بانک ها در مناطق بحرانی سه شهرستان ایلام، ایوان و چرداول که وضعيت سیاه دارند در روزهای پنجشنبه تعطیل هستند در مابقی روزهای نیز با ۵۰ درصد کارکنان حضور می یابند و ساعات کاري انها تا ساعت ۱۲ است.

● کلیه ادارات غير از ادارات خدمات رسان در شهرستان های با وضعیت سیاه علاوه بر ۵۰ درصد حضور کارکنان، ساعت کاری هم تا ۱۲ است.
 
● در تمام ادارات تابلوهای تبلیغی علیه کرونا با نظر بهداشت و درمان با هزینه خود دستگاه در خصوص مدیریت و کنترل بیماری کرونا نصب کنند.

● متکدیان چون ممکن است حامل ویروس باشند باید جمع آوری شوند و تحت هیچ شرایطی متکدی در خیابان ها حضور نداشته باشد.

● بیمارانی که وضعیت بهتری دارند به نقاهتگاه که با همکاری سپاه ایجاد شده است منتقل شوند.
 
● رسانه ها و صدا و سیما در راستای مبارزه با کرونا تولید محتوای بکنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است