استانداری ایلام

استاندار ایلام در دیدار با جمعی از مردم شهرستان چوار:

برای شهرستان شدن چوار تلاش های بی نظیری انجام گرفت/مسیر توسعه در بستر وحدت و همدلی هموار می شود/چوار از مراکز مهم اشتغالزایی در استان است

برای شهرستان شدن چوار تلاش های بی نظیری انجام گرفت/مسیر توسعه در بستر وحدت و همدلی هموار می شود/چوار از مراکز مهم اشتغالزایی در استان است


استاندار ایلام در دیدار با جمعی از مردم شهرستان چوار:
⭕️ برای شهرستان شدن چوار تلاش های بی نظیری انجام گرفت/مسیر توسعه در بستر وحدت و همدلی هموار می شود/چوار از مراکز مهم اشتغالزایی در استان است

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، ظهر امروز یکشنبه ۳۰ آذر ماه قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار جمعی از مردم شهرستان تازه تاسیس چوار ضمن تبریک ارتقای این منطقه گفت: برای شهرستان شدن چوار تلاش های بی نظیری انجام گرفت.

وی با اشاره به کار بی رویه در حوزه تقسیمات کشوری در دولت گذشته گفت: در آن زمان برخی مناطق با کمترین شرایط تبدیل به بخش و شهرستان شدند در حالیکه برخی مناطق دیگر شرایط نسبی بهتری داشتند و ارتقا پیدا نکردند و این رویه باعث بالا رفتن انتظارات در تقسیمات کشوری شد و مسائل و مشکلاتی را در اویل ایجاد کرد.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که یکی از مشکلات ایجاد شده راکد ماندن بحث تقسیمات کشوری در اویل دولت یازدهم بود، گفت: اما با پیگیری ها و اصرار فراوان برای ارتقای برخی مناطق استان گشایش هایی در این مسیر ایجاد گردید.

وی در ادامه گفت: در این راستا استان ایلام یکی از موفق ترین مناطق کشور در بحث تقسیمات کشوری بود بطوریکه علی رغم سخت گیری‌ها در این حوزه موفق شدیم یک بخش و دو شهرستان را در هیئت دولت مصوب کنیم.

استاندار ایلام کار تبدیل شدن بخش چوار به شهرستان را یک کار مهم عنوان کرد و گفت: در این زمینه نهایت تلاش و اصرار صورت گرفت و حتی این موضوع را پیوست سفر ریاست جمهوری به استان کردیم تا به آن بهانه هم که شده این مهم اتفاق بیافتد.

وی در ادامه گفت: علی رغم سابقه زیاد بخش چوار اما به دلیل مهاجرت، جمعیت این منطقه به قدر کافی برای تبدیل شدن به شهرستان شدن نبود ولی با اصرار و پافشاری فراوان بالاخره جواب گرفتیم و امروز خوشحالیم که این اتفاق مهم که از مطالبات دیرینه این مردمان بزرگ بوده اتفاق افتاده است.

وی افزود: البته برای تبدیل ارتقای این منطقه تمام توان، آبرو و نفوذ خود را بکار بستیم و علی رغم اینکه بارها جواب منفی گرفتیم اما تا رسیدن به نتیجه کوتاه نیامدیم.

نماینده عالی دولت در استان خواستار وحدت و دوری از نگاه ایلی و قبیله ای در پیگیری مطالبات شد و گفت: امروز همه مردم شهرستان فارغ از نگاه ایلی و قبیله ای بایست در فکر توسعه کل شهرستان باشند و این مهم با وحدت و همدلی بر منافع عمومی حاصل می شود.

وی در ادامه گفت: امروز تعداد زیادی از نیروهای خوب و توانمند شهرستان چوار مسئولیت های استانی دارند و در بعد صنعت و اشتغال نیز این منطقه از مهمترین مناطق استان با دارا بودن پتروشیمی و پالایشگاه گاز  و ... است.

بر اساس این گزارش در این نشست تعدادی از مردم شهرستان به نمایندگی،  از تلاش های قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در به ثمر رساندن بحث ارتقای چوار و ایجاد شهرستان در این منطقه تقدیر کردند و در ادامه مسایل و مشکلات منطقه را بیان نمودند. 

گفتنی است که استاندار ایلام در این نشست از طریق تماس تلفنی با مسئولان مربوطه، مسائل و مشکلات شهرستان تازه تاسیس چوار را پیگیری نمود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است