استانداری ایلام

استاندار ایلام عنوان کرد:

تشریح نحوه‌ی حضور کارمندان در ادارات، تعداد افراد در جلسات، وضعیت گروه های شغلی و ترددهای بین استانی و شهری در شرایط کرونایی

تشریح نحوه‌ی حضور کارمندان در ادارات، تعداد افراد در جلسات، وضعیت گروه های شغلی و ترددهای بین استانی و شهری در شرایط کرونایی

🔴 خبر فوری
💥 تشریح نحوه‌ی حضور کارمندان در ادارات، تعداد افراد در جلسات، وضعیت گروه های شغلی و ترددهای بین استانی و شهری در شرایط کرونایی

استاندار ایلام عنوان کرد:
🔺 به صدا درآمدن بالاترین سطح هشدار کرونا در استان/الزام آور بودن دستورالعمل های ستاد کرونا در شرایط جدید/رعایت ملاحظات دورکاری کارمندان توسط مدیران/تعطیلی مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ در مناطق قرمز

🔴 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محمد نوذری ضمن هشدار در خصوص شرایط بحرانی کرونا در استان خواستار آماده باش همه عوامل ستاد استانی کرونا و همراهی جدی مردم شد و گفت: امروز تمام استان به شدت درگیر موج چهارم کرونا شده است و برای مهار این شرایط خطرناک نیازمند مشارکت و همراهی بیش از پیش مردم و مسئولان هستیم.

وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت حاصله خواستار نظارت بیشتر بر اجرای دستورالعمل ها شد و تاکید کرد: در این شرایط هر گونه تراکم جمعیتی به هر بهانه‌ای اعم از مراسمات شادی و عزا، صف کالا و ...ممنوع است و لازم است مجموعه دستگاه های نظارتی و قرارگاه عملیاتی کرونا در راستای حفظ سلامت و جان مردم بدون ملاحظه و بی تعارف با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا برخورد کنند.

رئیس ستاد استانی کرونا از قرمز شدن شهرستان های ایلام، ایوان و چرداول خبر داد و گفت: متاسفانه امروز تمام استان به رنگ قرمز و نارنجی کرونایی درآمده است و این اوج علامت هشدار در استان است که همه بایست نسبت به این وضعیت بسیار خطرناک احساس مسئولیت نمایند.

وی در ادامه به دورکاری کارمندان در شرایط جدید اشاره کرد و گفت: بر این اساس فعالیت کارکنان اداری در مناطق قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت، نارنجی ۵۰ درصد و در مناطق زرد هم با ۷۰ درصد ظرفیت خواهد بود.

وی افزود: همچنین ادارات لازم است که با افراد دارای بیماری های زمینه ای، افراد دارای علائم بیماری، افراد سالخورده، زنان باردار و یا دارای فرزند خردسال و ... در جهت دورکاری نهایت همکاری را داشته باشند.

دکتر نوذری در خصوص تشکیل جلسات در شرایط کرونایی گفت: در این شرایط خطرناک تا آنجا که مقدور است ادارات از برگزاری جلسات خودداری کنند اما در صورت لزوم و بر اساس دستورالعمل‌ ستاد کرونا تعداد افراد در جلسات در مناطق زرد باید حداکثر ۳۰ نفر، نارنجی حداکثر ۲۰ و در شهرهای قرمز حداکثر از ۱۰ نفر بیشتر نباشد.

وی در ادامه گفت: بر اساس این دستورالعمل برای هر نفر باید حداقل ۴ متر مربع فضا پیش بینی شود، در عین حال که منع برگزاری همایش ها و مامویت های غیر ضروری مورد تاکید قرار گرفته است.

استاندار ایلام در خصوص گروه های شغلی در این شرایط خاص گفت: در مناطق و شهرهای وضعیت قرمز، مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ و در مناطق و شهرهای وضعیت نارنجی سطح شغلی ۳ و ۴ به مدت دو هفته تعطیل و در مناطق و شهرهای وضعیت زرد محدودیت سطح شغلی ۴ برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص محدودیت های تردد خودروها گفت: ورود پلاک‌های غیر بومی به شهر قرمز و نارنجی ممنوع بوده و ورود به شهرهای قرمز ۱ میلیون و ورود به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه به همراه دارد.

دکتر نوذری در ادامه گفت: تمام شهرها استان مشمول محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد می‌شوند و تردد در این ساعت‌ها ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در پایان تاکید کرد: همه موظف به رعایت دستورالعمل های فوق پیرامون دورکاری کارمندان، نحوه تشکیل جلسات، تعطیلی گروه های شغلی و ... محدودیت های تردد شبانه، بین استانی و شهری هستند و قصور در اجرای آنها پیگرد قانونی خواهد داشت.

🔺 آخرین رنگ‌بندی شهرستان های استان ایلام:
🔴 دهلران
🔴 آبدانان
🔴 ایلام
🔴 ایوان
🔴 چرداول
🟠 دره شهر
🟠 بدره
🟠 مهران
🟠 سیروان
🟠 ملکشاهی
🟠 هلیلان
🟠 چوار

🗓 دوشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است