استانداری ایلام

استاندار ایلام

نشست مشترک هیات های ایرانی و عراقی در خصوص گذرگاههای مرزی

نشست مشترک هیات های ایرانی و عراقی در خصوص گذرگاههای مرزی

⚡️نشست مشترک هیات های ایرانی و عراقی در خصوص گذرگاههای مرزی
 استاندار ایلام:
⭕️ بازگشایی گذرگاههای مرزی چنگوله، چیلات و هلاله شمالی افقی روشن پیش روی مردم دو کشور ایران و عراق خواهد گشود/تصویب مرز شهابی در کشور عراق گام مهمی در توسعه روابط تجاری ایران و عراق بشمار می رود

رئیس پایانه های مرزی کشور عراق:
✔️ تصویب مرز چیلات را به دولت مرکزی پیشنهاد خواهیم داد/هدف اصلی ما از سفر به ایلام دیدار با مسئولان استان و بازدید از بازارچه شهابی یا چنگوله است.

📲به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر محمد نوذری در نشست مشترک با دکتر عمر عدنان الوائلی رئیس پایانه های مرزی کشور عراق و هیئت همراه با اشاره به ظرفیت ها و اشتراکات فراوان بین مردم دو طرف مرز گفت: ملت های ایران و عراق همواره در مبارزه با تروریسم در کنار هم و برای دفاع از آزادی و کیان خود ایستاده اند.

🔹وی افزود: اشتراکات فرهنگی بسیاری بین مردم استان ایلام و استان های همجوار در کشور عراق از جمله واسط، میسان و دیاله وجود دارد که به دنبال تقویت این اشتراکات هستیم و نیاز است که مراودات مرزی در خصوص مسائل اقتصادی، تجارت و بازرگانی و مسائل فرهنگی را افزایش دهیم و این نیاز به همکاری روز افزون دو طرف عراقی و ایرانی دارد.

🔹نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تصویب بازارچه های مرزی چیلات و چنگوله در هیئت دولت اظهار داشت: ما بحث زیرساخت های این دو بازارچه را انجام داده ایم و لازم است طرف عراقی نیز در این زمینه پای کار بیاید.

🔹وی در ادامه ضمن تقدیر از تصویب مرز شهابی در کشور عراق آن را گام مهمی در توسعه روابط تجاری ایران و عراق بشمار آورد و گفت: در این راستا پیشنهاد می شود یک هیئت از طرفین بین کارشناسان ایرانی و عراقی تشکیل شود و از زیرساخت های موجود در مرز چنگوله یا شهابی بازدید کنند.
 
🔹دکتر نوذری در ادامه خواستار بازگشایی و تصویب بازارچه های مرزی چیلات و هلاله شمالی در استان های میسان و دیاله شد و تصریح کرد: بازگشایی این دو بازارچه و گذر مرزی می تواند نقش حائز اهمیتی در بحث مراودات تجاری، بازرگانی، فرهنگی و مذهبی داشته باشد.

🔸در ادامه دکتر الواعلی رئیس پایانه های مرزی کشور عراق نیز در این دیدار ضمن تشکر از حسن استقبال و میهمان نوازی طرف ایرانی و مسئولین استان ایلام گفت: هدف اصلی ما از سفر به ایلام دیدار با مسئولان استان و بازدید از بازارچه شهابی یا چنگوله است.

🔸این مقام عراقی  با اشاره به تفاهماتی که در سفر نخست وزیر سابق عراق به ایران  ادامه داد: در این تفاهم نامه مقرر شد کمیته ی مشترکی برای گذرگاههای مرزی تشکیل شود که اگر این کمیته ایجاد شده بود ما الان شاهد بازگشایی این مرزها بودیم.

🔸دکتر الوائلی در ادامه خواستار تشکیل این کمیته در سریعترین زمان ممکن شد و خاطر نشان کرد: ما برای نشان دادن حسن نیت و توجهاتی که به مرزهای خود با کشور ایران داریم مرز چیلات را نیز به دولت مرکزی پیشنهاد خواهیم داد.

🔸وی در پایان اضافه کرد: من و همکارانم به عنوان برادران شما در استان های واسط و میسان خواسته های شما را در بحث بازگشایی گذرگاههای مرزی پیگیری خواهیم کرد.

🗓 | چهارشنبه  ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰
🗓 | چهار شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است