استانداری ایلام

استاندار ایلام :

تحولات بزرگی برای توسعه استان در راه است

تحولات بزرگی برای توسعه استان در راه است

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی امروز چهارشنبه 8 اسفندماه در کارگاه آموزشی برنامه ریزی استراتژیک و تفکر خلاق ویژه مدیران زن با اشاره به ضرفیت های و نعمات خدادادی استان گفت؛ ایلام علی رغم ظرفیت های بی تظیر در ایلام همچنان نیازمند توسعه است.

وی ادامه داد؛ 8 سال جنگ تحمیلی ایلام سپر ایران شد و جانانه از کشور دفاع کرد و در این بازه زمانی عملا فرصت کار عمرانی و توسعه ای میسر نبود.

وی در ادامه افزود؛ در اوایل دهه 80 تحرک و توسعه در ایلام شروع شد و امروز خوشبختانه قسمت هایی از آن محرومیت ها جبران شده است.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که تلاش شده است تا سنت شکنی شود و برای تدسعه کاری شود، اضافه کرد؛ اولین کار تهیه و تدوین سند آمایش سرزمینی بور که خوشبختانه هفته گذشته در شورای برنامه ریزی استان تصویب شد.

وی ادامه داد؛ در اربعین کارهای بزرگی شده تا جایی که امروز بیشتر از 65 درصد زوار از ایلام و مرز مهران تردد می کنند و این بهزخورد آشکاری از آماده شدن زیرساخت ها است.

وی افزود؛ در میادین نفتی امسال 700 میلیون دلار در شورای عالی اقتصاد برای توسعه میادین نفتی تصویب شده و چند روز گذشته 1200 میلیارد آن ابلاغ گردید و 4 درصد آن برای توسعه استان اختصاص یافت.

نماینده عالی دولت در استان سپس به شروع بکار شرکت ژئوفیزیک دانا در ایوان اشاره کرد و گفت: این شرکت در زمینه توسعه و اکتشاف میادین نفتی در استان فعالیت می کند و علاوه بر کار توسعه استان اشتغالزایی قابل توجه ای فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد؛ امروز با تلاش های انجام شده در پتروشیمی بخش گوگرد زدایی و پروژه pp در حال بهره برداری و شروع بکار است.

سلیمانی دشتکی از ایجاد تحولات بزرگ در پیش روی استان خبر داد و گفت؛ برگزاری مناقصه فاز اول راه آهن ایلام، کلنگ زنی آزاد راه کرمانشا حمیل به ایلام، فراخوان آزاد راه تهران نجف،  فراخوان و واگذاری راه مهران به دهلران و اندیمشک به ماده 56 و تصویب بخش دشت عباس در هیئت دولت از کارهای بزرگ و مهمی است که در تاریخ ایلام ماندگارخواهد ماند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است