استانداری ایلام

استاندار ایلام

ایلام از یک موقعیت مهم و استراتژیک برای سرمایه گذاری برخوردار است

ایلام از یک موقعیت مهم و استراتژیک برای سرمایه گذاری برخوردار است

استاندار ایلام گفت؛ ایلام از بعد نعمات خدادادی کاملا برخوردار است اما هنوز از این ظرفیت ها به درستی استفاده نشده است.

وی با تاکید بر این مهم که ایلام از یک جایگاه استراتژیک برای سرمایه گذاری برخوردار است، افزود؛ همسایکی با کشور مصرف کننده ای چون عراق، تردد بیش از 65 درصد زوار از مرز مهران، ظرفیت ایجاد بازارچه های مختلف مرزی در استان، ظرفیت های عمده آبی و خاکی در حوزه های مختلف چون کشاورزی، وجود 430 کیلومتر مرز مشترک و امن با این کشور، نزدیکی به بازارهای مصرف کشور همسایه، منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، طبیعت بکر، قدمت تاریخی، وسعت سرزمینی و ... استان ایلام را از یک موقعیت طلایی و حائز اهمیت در کشور برای سرمایه‌گذاری برخوردار کرده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه از فقر موجود در ایلام نیز گفت و تصریح نمود؛ با این حال امروز بیش از 70 هزار نفز از مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و خیلی هم در صف هستند که این موضوع لزوم توجه به وضعیت معیشت مردم به طور اساسی می طلبد که سرمایه‌گذاری یکی از راهبردهای مهم در این باره است.

وی با ذکر این مطلب که ایلام امروز یکی از مراکز دامداری در کشور هست و حدود 2 میلیون و 600 هزار دام سبک و 900 هزار دام سنگین دارد، اضافه نمود؛ در همین حوزه جای کار بسیار هست، می توان در جهت احداث انواع کارخانه ها چون کارخانه لبنیات و پروژه های دامپروری و ... سرمایه گذاری کرد.

استاندار ایلام در ادامه افزود؛ ایلام در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی از ظرفیت های عمده ای برای ایجاد سرمایه گذاری در صنایع پائین دستی برخوردار است که در صورت حضور سرمایه گذاران نهایت همکاری و کمک از جمله ایجاد زیرساخت ها ارائه خواهد شد.
 
وی در پایان خطاب به معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت؛ مهم ترین تقاضای ما از شما ایجاد سرمایه گذاری در استان است که منجر به اشتغال پایدار برای جوانان شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است