استانداری ایلام

استاندار ایلام

130 میلیارد تومان برآورد خسارت سیل در بارش های اخیر کرده ایم

130 میلیارد تومان برآورد خسارت سیل در بارش های اخیر کرده ایم

‍ استاندارایلام؛
 خوشبختانه در ایلام اتفاق خاصی نیافتاد اما اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نمی شد، فاجعه رخ می داد!

استاندار ایلام گفت؛ استان در آمادگی کامل به سر می برد.

 وی با اعلام این خبر که استان در آمادگی کامل به سر می برد، ادامه داد؛ برای برخورد با عوامل خطرساز آب و هوایی ما در مرحله پیشگیری و پیش بینی به جد وارد شده ایم تا بلکه علاج واقعه را قبل از وقوع بکنیم حالا اگر در این مسیر حادثه ای هم رخ داد این آمادگی برای ورود به موقع نیز وجود دارد.

وی خسارات اعلام شده در اثر بارش های اخیر را 130 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت؛ از این میزان 50 میلیارد تومان بصورت تملک به ستاد بحران کشور پیشنهاد داده شد که دولت همان را تصویب کرد.

وی افزود؛ خوشبختانه علی رغم شدت و میزان بالای بارش تلفات جانی نداشتیم.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به این مطلب که امروز می گویند در ایلام اتفاق خاصی نیافتاده است، گفت؛ درسته، اتفاق خاصی نیافتاد در حالی که بیشترین و شدید ترین بارش ها را در کشور داشته ایم و علت آن مجموعه اقدامات پیشگیرانه ای بود که انجام شد.

وی در ادامه به خلاصه ای از این اقدامات اشاره کرد و گفت؛ اگر قبل از بارش ها میزان ورودی و خروجی آب سدها را تعدیل نمی کردیم فاجعه رخ می داد، اگر پیش بینی نمی کردیم و روستاهای بخش ماژین را جابجا نمی کردیم فاجعه رخ می داد، اگر افراد چادرنشین در بستر رودخانه ها و مسیل ها را جابه جا نمی کردیم قطعا فاجعه رخ می داد و اگر ...

وی سپس افزود؛ حالا خدا را شکر که اتفاق خاصی نیافتاده و اینکه امروز کسی آسیب ندیده است نقطه قوت ما است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به همراه مجموعه مسئولان عضو ستاد بحران استان پس از بازدید از دره ارغوان به مناطق آسیب زا و حادثه خیز شهر ایلام چون مسیر تونل آزادی، منطقه چالیمار، هانیوان، بان برز و ... رفت و بصورت میدانی بازدید بعمل آورد و تمهیدات لازم برای برخورد با هر گونه خطر احتمالی اندیشیده شد.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است