استانداری ایلام

استاندار ایلام در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر:

در دولت سیزدهم هارمونی خدمت بوجود آمده است/دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام گره نزده است/در این دولت کرونا به خوبی مدیریت شد

در دولت سیزدهم هارمونی خدمت بوجود آمده است/دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام گره نزده است/در این دولت کرونا به خوبی مدیریت شد

 ⭕️ شهیدان رجایی و باهنر مظهر علم و عمل بودند ...

استاندار ایلام در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر:
‌‌❑‌ در دولت سیزدهم هارمونی خدمت بوجود آمده است/دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام گره نزده است/در این دولت کرونا به خوبی مدیریت شد/در دولت کار و کرامت برخلاف گذشته خاموشی نداشتیم/در مقایسه با سال گذشته ۷۶ درصد افزایش صادرات از مرز مهران داشته‌ایم

📃 بخش اول 

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز سه شنبه ۸ شهریور در مراسم گرامیداشت هفته دولت شهیدان رجایی و باهنر، ضمن سلام به پیشگاه امام عصر ( عج)، امام خمینی ( ره ) و شهدای والا مقام و سه هزار شهید استان و ۲۱ هزار شهید کارمند کشور و ۱۶۴ شهید کارمند استان که در یک لحظه در آتش عشق سوختند، اظهار داشت: شهدای کارمند برای اعتلای خدمت و خدمت‌گذاری لباس خدمت را بر تن کردند و به شهادت رسیدند.

استاندار ایلام ادامه داد: امروز مصادف است با پایان هفته دولت و این هفته  فرصتی پیش آمد که خدمتی بی منت به اطلاع مردم عزیز ایران برسد.

دکتر بهرام نیا تاکید کرد: از ایلام بعنوان نگین بردباری و ولایت مداری یاد می شود و اکنون دروازه عتبات عالیات است.

وی تاکید کرد: پس از شهادت رجایی و باهنر، در همه دولت‌ها نام و یاد خاطره این  شهید ( رجایی و باهنر ) گرامی داشته می‌شود و همواره نصب العین همه دولت ها به ویژه دولت کار و کرامت است.

وی افزود: این دولت علیرغم همه مشکلات انباشته شده در زمینه اجرایی و سایر بخش ها دارای پیشرفت های زیادی بوده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دولت شهید رجایی و باهنر، گفت: شهید رجایی و باهنر مظهر علم  و عمل بودند و در این راستا سخن مقام معظم رهبری  حجت را بر همه تمام کرد.

وی با اشاره به دوران پس از انقلاب و تلاش منافقان برای اغتشاش در کشور، گفت: پس از  دولت شهید رجایی و باهنر دشمنان کوردل و منافقین این سیاست را برنتابیدند و این عزیزان را به شهادت رساندند.

استاندار ایلام اضافه کرد: دولت سیزدهم با همه ناهمواریهای انتقال داده شده از دولت قبل از جمله ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی قبل بدون استقراض از دولت مرکزی این بدهی ها تسویه نمود.

وی گفت: از محل فروش نفت ۱۴.۵ درصد به وزارت نفت و ۴۰ درصد را صندوق توسعه ملی واریز می شود و ۴۵ درصد هم وارد خزانه می شود که دولت  قبل به مجلس در خواست کم کردن سهم صندوق توسعه ملی داد اما در این دولت شاهد آن نیستیم.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه گفت: با توکل به خدا و اهتمام همه جانبه مسولان هارمونی خدمت بوجود آمد و امروز  کارهای عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی خوبی به سرانجام می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کرونا در دولت سیزدهم گفت:  در دولت قبل روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا جان می باختند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم با تولید واکسن داخلی و با واردات برخی واکسن ها، کرونا را مدیریت کردیم و در دنیا مقام شایسته ای را کسب کردیم.

استاندار ایلام با اشاره توفیقات استان در مقایسه با دولت قبل در جلوگیری از قطعی برق، گفت: در سال گذشته ما در  مناطق  گرمسیری و سردسیری قطعی برق داشتیم که  با کار جهادی و مدیریت بهنگام این قطعی را در دولت سیزدهم نداریم.

وی با اشاره به اقدام دولت برای اصلاح اقتصادی، گفت: اصلاح اقتصادی یک اقدام انتحاری بود که در این دولت با  شجاعت دولت و همراهی مردم به سرانجام رسید.

وی اضافه کرد: اصلاح اقتصادی در دولت سیزدهم باعث شد که ۲۰ درصد نرخ تورم در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.

استاندار ایلام با اشاره به توفیقات دولت در بحث استفاده از مرز، گفت: دیپلماسی خارجی به نحوه مطلوب  استفاده شده است و در مقایسه با سال گذشته ۷۶ درصد افزایش صادرات از مرز مهران داشتیم.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام گره نزده و حکمت، عزت و مصلحت سه مولفه اصلی پیشبرد مذاکرات در برجام است.

استاندار ایلام بخش دوم صحبت‌های خود در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که در مسجد جامع ایلام برگزار شد با اشاره به اینکه توفیقاتی که در استان انجام شده توسط نیروهای خدوم و زحمتکش استان انجام شده اضافه کرد: اینجا لازم است از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ائمه جمعه سراسر استان، مدیران دستگاه اجرایی ،سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و مرزبانی و مشارکت همه جانبه مردم که همکاری خوبی در جذب سرمایه‌گذاران داشتند تشکر و قدردانی کنم.

وی در در ادامه گفت: در بحث اعتبارات سفر رئیس جمهور ۸۰۰ میلیارد تومان به مصوبات سفر اضافه شد و با سفر به تمامی شهرستان ها این اعتبارت بین شهرستان‌های استان توزیع شد که این اعتبار در جهت توسعه زیرساخت‌ها بسیار موثر خواهد بود.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به اقدامات دولت برای افتتاح و کلنگ زنی بسیاری از پروژه ها در هفته دولت گفت: ۳۴۱ پروژه و طرح در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۳۴ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح شد که این میزان طرح و پروژه  برای سه هزار ۲۰۶ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی  کلنگ زنی شده و  افتتاحی در هفته دولت گفت: ۲۲۴ طرح و پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال افتتاح و ۳۶ طرح و پروژه با اعتبار ۱۰ هزار ۸۵۸ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی نیز  ۸۱ پروژه در هفته دولت  کلنگ زنی و افتتاح شد که از این میزان ۶ پروژه با اعتبار ۷ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال کلنگ زنی و مابقی پروژه های افتتاحی بودند.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد:  در حوزه راه و شهرسازی نیز ۳۷ هزار میلیارد ریال پروژه تعریف و قرارداد منعقد شده و در حوزه راهداری نیز یک هزار ۱۲۱ میلیارد تومان پروژه تعریف شده و در بخش های مختلف دیگر کارهای عمرانی حوزه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تعهد ۴ ساله استان در حوزه طرح ملی مسکن ۳۲ هزار واحد  مسکن است که از این تعداد ۱۲ هزار  مربوط به راه و شهرسازی ۸ هزار مربوط به بنیاد مسکن و  مابقی مربوط به بافت های فرسوده و خود مالکی است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در بحث روستایی تا کنون چهار هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شده است اضافه کرد: در بحث شهری ۲ هزار و ۸۰۰ واحد، بافت فرسوده ۷۰۰ واحد و خودمالکی ۱۶۰۰ واحد ساخته شده و  در مقیاس ملی جایگاه استان از متوسط کشور بیشتر است.

وی با اشاره به کلنگ زنی راه آهن در استان طی روزهای اخیر در هفته دولت، گفت:  قطعه چهارم راه آهن استان با اعتبار ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد که جا دارد در این راستا از مجمع نمایندگان استان تشکر کنم.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه جای جای نقاط استان عملیات عمرانی و راهسازی در حال انجام است و ایلام به کارگاه عمرانی و سازندگی تبدیل شده، گفت : عملکرد این دولت در حوزه راهسازی عمرانی با دولت قبل قابل قیاس نیست چرا که در حال حاضر از  ورودی استان ایلام به سمت ایوان،  ایلام به دره شهر، ایلام به سمت دهلران، دهلران به اندیمشک، کمربندی ایوان، مسیر فرودگاه، میشخاص، واریانت پل شکسته تا ملکشاهی، خروجی آبدانان به موموری، دره شهر به پلدختر، کمربندی هفت چشمه ، به ویژه ایلام به سمت مهران فعالیت های عمرانی در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: مردم در خصوص کارهای های عمرانی و راهسازی  انجام شده طی یک سال گذشته در مقایسه با دولت قبل قضاوت کنند.

استاندار ایلام در بخش سوم صحبت های خود در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به ایجاد پارک پلی پرو پیلین در استان ایلام، گفت: طبق نظریه کارشناسان در مکانی که مشکل آب و برق وجود ندارد این پارک احداث می شود و در حدود ۹۲ کارخانه در این پارک راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: پارک پلی پروپیلن تحولی عظیم در استان ایجاد می کند.

دکتر بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه پتروشیمی دهلران در سال ۹۲ کلنگ زنی شد از آن سال تا ۱۴۰۰ تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته اضافه کرد: این پروژه مهم از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته و برای یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد، هم اکنون هم ماشین آلات و قطعات آن وارد گمرک شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی هلیلان و دره شهر زمانی راه اندازی شود تحول عظیمی در حوزه اشتغال استان ایجاد می کند.

وی افزود: همچنین طرح تولید فیلتر تصفیه خانه آب در ایوان توسط شرکت غشا گستر در دهه فجر کلنگ زنی شد که در گذشته این فیلتر توسط کشورهای چین و آلمان وارد می شد  که برای اولین بار در استان ایلام  و شهرستان ایوان با اعتبار  ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد که انشاءالله با تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومانی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به کلنگ زنی طرح تولید شمش فولاد با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال گفت: مواد اولیه این شرکت تامین شده و در همین دهه فجر امسال با تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد.

وی همچنین با اشاره به کلنگ زنی طرح تولید کاغذ سنگی، گفت: کارگاه تولید کاغذ سنگی در چرداول که مواد اولیه آن  در ناحیه صنعتی شهرستان موجود و اعتبار این پروژه ۲۲۰ میلیارد تومان و برای ۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

استاندار ایلام با اشاره به افتتاح بیمارستان رازی شهر ایلام، نیز گفت: مشکل آب بیمارستان حل شده و با رایزنی های انجام شده با معاون اجرایی رییس جمهور و وزیر بهداشت  تجهیزات آن تامین می شود.

وی ادامه داد: بیمارستان رازی قرار بود در آبان سال گذشته به افتتاح برسد که نشد، قرار بود بهمن ماه افتتاح شود که باز نشد، قرار بود در ماه‌های اول همین سال افتتاح شود که باز نشد تا این که اخیراً افتتاح شد.

وی افزود: از طرف وزارتخانه یک جمع بندی صورت گرفته و آمده بودند و اعلام نمودند که مشکلی ندارد و آبش هم مشکلی ندارد که ما گفتیم به صورت افتتاح نباشد بلکه به صورت راه اندازی باشد که افتتاح کردند ولی همین افتتاح که انجام شده تامین آب هم صورت گرفته و تجهیزاتش هم با توجه به تماسهای انجام گرفته با مسئولین مربوطه در دولت باید تامین شوند و همه پای کار باشند.

دکتر بهرام‌نیا در حوزه اربعین با اشاره به اینکه پل صلواتی در حال تکمیل شدن است، اضافه کرد: نیروهای عملیاتی این پروژه و نیروهای قرارگاه خاتم با وجود گرمای شدید در کمتر از ۲۷ روز بخش اعظمی از عملیات این پل را تکمیل کردند که تکمیل آن یک کار بزرگ و یک اقدام جهادی است.

وی با اشاره به طرح آزاد منطقه مهران، گفت: درگذشته که بنده بعنوان نماینده مجلس بودم منطقه آزاد مهران مصوب شد اما با پیگیری های انجام شده در این دولت با حضور دکتر محمد کلنگ زنی شد و در دست اقدام برای طرح جامع است که یکساله طرح جامع آن تدوین می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است