استانداری ایلام

استاندار ایلام

پیام استاندار ایلام به مناسبت روز قلم

پیام استاندار ایلام به مناسبت روز قلم

پیام استاندار ایلام به مناسبت روز قلم
 استاندار ایلام در پیامی چهاردهم تیرماه، روز قلم را به صاحبان قلم تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، متن پیام قاسم سلیمانی دشتکی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ
نون، سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند. (سوره مبارکه قلم آیه ۱)

آری در اهمیت و قداست "قلم" همین بس که پروردگار جهان، هم به قلم و هم به آنچه از آن بر صفحه کاغذ، نقش می بندد، سوگند یاد می کند. در نخستین آیه های وحی سوره مبارکه علق نیز سخن از ستایش قلم است:
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ «۱» خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ «۲» اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ «۳» الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ «۴» عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ يَعْلَمْ «۵»
"بخوان به نام پروردگارت كه (هستى را) آفريد. (او كه) انسان را از خون بسته آفريد. بخوان كه پروردگار تو از همه گرامى‌تر است. او كه با قلم آموخت. آنچه را انسان نمى‌دانست به او آموخت."
و اینچنین است که سوگند خداوند به قلم و نوشتن، قلم را قداست و نوشتن را حرمت بخشیده است. از این رو اگر درخت قلم، ریشه در "تعهّد"، "تدیّن"، "علم" و "آگاهی" داشته باشد، به زیباترین شکل ممکن در وادی آفرینش نقش آفرینی می کند.
بنابراین، امروز یکی از مسائل مهم و ارزنده‏ ای که هر ملتی که به حیات و بقاء و تکامل خویش علاقه‏ مند است و نمی ‏تواند از آن غفلت نماید، مسئله "نوشتن و نویسندگی" است.
چهاردهم تیرماه، "روز قلم" فرصت مغتنمی است تا از نقش آفرینی های زیبای اصحاب متعهد و فرهیخته قلم تقدیر و تشکر نمائیم.
اینجانب این روز مبارک را به همه نویسندگان، شعراء، روزنامه نگاران، خبرنگاران، مولفین، ناشرین، فیلمنامه و نمایشنامه نویسان و بویژه فعالان فضای مجازی در استان ایلام تبریک عرض می کنم و برای همه تلاش گران عرصه آگاهی و اطلاع رسانی عمری با عزت و تندرستی مسئلت دارم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است