استانداری ایلام

استاندار ایلام

حضور تیم ارشد اقتصادی با این ترکیب تاثیرگذار در کشور کم نظیر است

حضور تیم ارشد اقتصادی با این ترکیب تاثیرگذار در کشور کم نظیر است

 

حضور تیم ارشد اقتصادی با این ترکیب تاثیرگذار در کشور کم نظیر است
استاندار ایلام گفت: سفر هئیت بلند پایه اقتصادی کشور به ایلام در مجموع حدود 3 هزار و 110 میلیارد تومان اعتبار به صورت مستقیم و اعتبارات بسیاری نیز در قالب طرح های اقتصادی برای استان در پی خواهد داشت و نقش مهمی در توسعه استان دارد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی در کارگروه ساماندهی مرز مهران، حضور مدیران حوزه اقتصاد کشور در استان ایلام را بی نظیر عنوان کرد و افزود: کنسرسیومی متشکل از 4 بانک برای سرمایه گذاری 800 میلیارد تومانی در آزادراه تهران نجف و قطعه ی پل زال ، دهلران – چیلات ایجاد شد و دولت نیز متعهد شد با کمک بخش خصوصی 1000 میلیارد تومان مابقی اعتبار مورد نیاز این آزادراه را تأمین نماید.
وی در نظر گرفته شدن 30 میلیارد تومان اعتبار برای مسیر ارتباطی ایلام به مهران را از دیگر دستاوردهای این نشست عنوان کرد و ادامه داد: صندوق توسعه ی ملی، مجتمع های پتروشیمی مهران و دره شهر را حمایت می کند و در این خصوص پتروشیمی مهران با اختصاص تسهیلاتی به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در اولویت قرار دارد.

استاندار ایلام گفت: در این جلسه 80 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان 376 تختخوابی ایلام به تصویب رسید که به سرعت به این پروژه تزریق خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرکت های ایدرو و ایمیدرو برای مشارکت در ایجاد کارخانجات روغن کشی کلزا در آبدانان، ممبران، صنایع پایین دستی پتروشیمی و مطالعات در خصوص کارخانه بزرگ معدنی و صنایع وابسته از جمله تولید کاغذ از سنگ اعلام آمادگی کردند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه این سفرها در مجموع حدود 3 هزار و 110 میلیارد تومان اعتبار به صورت مستقیم و اعتبارات بسیاری نیز در قالب طرح های اقتصادی برای استان به در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این مصوبات در استان ایلام بی نظیر بوده است و می تواند نقطه ی عطفی در توسعه استان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت ایجاد بازارچه چیلات و چنگوله پرداخت و تاکید کرد: ایجاد این بازارچه ها از مطالبات دو کشور ایران و عراق است که می تواند در برطرف کردن نیازهای دوطرف موثر باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است