استانداری ایلام

استاندار ایلام در جلسه ستاد مرکزی اربعین:

گذر مرزی چیلات و بازارچه چنگوله در ایام اربعین باز شود

گذر مرزی چیلات و بازارچه چنگوله در ایام اربعین باز شود

استاندار ایلام در جلسه ستاد  مرکزی اربعین:
گذر مرزی چیلات و بازارچه چنگوله در ایام اربعین باز شود

استاندار ایلام بر باز گشایی گذر مرزی چیلات و ایحاد بازارچه چنگوله در ایام اربعین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، صبح روزدوشنبه ۱۱ شهریور ماه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام که در نشست ستاد مرکزی اربعین با موضوع سفارت و کنسولگری ایران در عراق، بحث ارز و تردد خودرو از مرزها و چگونگی ساماندهی موکب ها شرکت کرده بود، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در استان خواستار بازگشایی بازارچه چنگوله شد و از سفیر ایران در عراق خواست که پیگیر بازگشایی گذر مرزی چیلات در طرف عراقی باشد.

وی ادامه داد: امسال به خاطر حذف ویزا حجم تردد از مرزهای استان بیشتر می شود و در این راستا به خاطر کاهش بار ترافیک از مرز مهران بازگشایی گذر مرزی چیلات نیز حائز اهمیت است.

استاندار ایلام در ادامه خواستار ارائه خدمات موکب های ایرانی در کشور عراق در مسیر تردد زوار کشور تا چند روز بعد از اربعین شد و گفت: از آنجا که موکب های عراقی در پایان روز اربعین جمع می شوند و زوار کشور تا چند روز بعد از اربعین در تردد هستند لذا می طلبد که موکب های کشورمان چند روز قبل و چند روز بعد از اربعین در مسیر ها مستقر باشند.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف ارز در ایام اربعین شد و گفت: اگر قرار است به زوار ارزی داده شود بهتر است این کار در داخل کشور انجام شود تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود.  

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار ضابطه مند شدن تردد خودرو ها در مرز شد و گفت: اگر قرار است چون سال گذشته خودروی کاپیتاژ شده داشته باشیم بایست بدون ضرب العجل و بر طبق یک جدول زمانبندی شده این موضوع انجام شود.

وی در ادامه برای کاهش ترافیک و حجم خودروهای کاپیتاژ شده در مرز خواستار تقسیم  این خودرو ها در دیگر مرزهای کشور شد و گفت: پیشنهاد می شود خودرو های کاپیتاژ شده
در موارد خاص و صرفا برای افرادی که توان لازم را نداشته چون افراد سالخورده و کسانی که از وضعیت جسمانی سالمی برخوردار نیستند، استفاده شود.

در این نشست حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به مشکل بازگشت و تردد زائران در هنگام بازگشت از سفر اربعین یادآور شد: در مقاطعی از زمان در هنگام بازگشت از سفر اربعین ظرفیت ناوگان حمل و نقل ما با تعداد زائران همخوانی ندارد و برای رفع این مشکل پیش بینی شده است تا در شهرهای مرزی مردم اسکان پیدا کنند.

معاون وزیر کشور در مورد پرداخت ارز اظهار داشت: سال گذشته نیز اعلام کردیم موافق پرداخت ارز در داخل خاک عراق نیستیم؛ ما تاکید داریم که در صورت امکان برای بانک مرکزی ارز در داخل خاک ایران پرداخت شود.

وی به زائران توصیه کرد که برای سفر به عراق پول نقد و ارز مورد نیاز به همراه داشته باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است